Дневник на изследователя – “Свойства на водата”
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№1 по Човекът и природата за 3. клас “Дневник на младия изследовател”.
Инструкции:
Раздайте на всеки ученик работен лист Дневник на изследователя – “Свойства на водата”.
- “Време е за експерименти! Ще работите по двойки и ще изпробвате 5 различни свойства на водата. Ще провеждаме заедно експериментите. Наблюдавайте внимателно. След всеки експеримент ще имате 5 минути, за да запишете:
- Какво направихме?
- Какво наблюдавахме?
- Какъв извод направихме?”
Експеримент 1: Има ли водата форма?
- “Напълнете чаша и купа с вода. Сравнете формата ѝ в различните съдове. Какво забелязвате?”
Експеримент 2: Има ли водата тегло?
- “Сложете празна чаша върху везната и измерете. После налейте вода и сравнете. Променя ли се теглото?”
Експеримент 3: Може ли водата да се движи?
- “Сложете сгънат лист кухненска хартия между две чаши – едната с цветна вода, другата прозрачна. Единият край на хартията да е потопен в цветната вода, а другият – в чашата с чиста вода. Какво се случва след 5 минути?”
Експеримент 4: Разтваря ли се всичко във вода?
- “Добавете поотделно сол и камъчета в чаши с вода. Какво се случва? Кое се разтвори?”
Експеримент 5: Променя ли се водата при понижаване на температурата?
- “Поставете няколко кубчета лед в купа. Какво се случва с времето? Можете ли да ускорите топенето?”
Важно!
- Разделете учениците на двойки и раздайте по един комплект с материали. Подгответе работните листове. Може да наредите необходимите материали преди началото на часа, за да спестиге време.
- Насочвайте с въпроси като: „Какво виждате?“, „Как се променя водата?“
- Оставете време за попълване на наблюденията след всеки експеримент.



