Природен календар
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№1 по Родинознание за 2. клас “Лапбук “Обичам природата”.
Инструкции:
Уверете се, че учениците разполагат с необходимите материали за дейността – работен лист “Природен календар”, пластмасови чашки, памук, зърна боб или леща за засаждане.
- “Скъпи ученици, предлагам ви да започнем интересен експеримент, в който ще проверим как неживата природа влияе върху растенията.
- Всеки от вас ще засади семенце в чашка с памук. За да осигурим еднакви условия в началото, ще започнем експеримента в класната стая. Когато ги засадите, ще ги разпределим в четири групи, за да наблюдаваме как различните фактори влияят на растежа им:
- първата група от растения ще получава вода, светлина и топлина;
- втората група ще получава само светлина и топлина;
- третата група ще получава само вода;
- четвъртата група няма да получава нито вода, нито светлина и топлина.
- Заедно ще полагаме грижите, които сме набелязали за всяка група. Вие имате природен календар, в който ще записвате как се развиват растенията от всяка група. Ще дискутираме как различните условия влияят на растежа на растенията и как можем да използваме тази информация, за да се грижим по-добре за тях в бъдеще.”
Важно!
- За експеримента с растенията учениците ще използват табличка, който ще им помогне да следят развитието на растенията.
- Периодично учениците ще проверяват как се развиват растение и ще вписват в квадратчето с датата информация за промените, които са настъпили. Могат да използват специални символи или кратки бележки, за да обозначат какви грижи се полагат и какви са резултатите.
- Учениците могат да попълват календара по време на занятията по интереси или самоподготовка. Това ще им позволи да свикнат с редовното наблюдение и записване на информация.
- Уверете учениците, че не е важно тяхното растение в коя група е попаднало, а как са документирали процеса за всяка една от групите.




