В обувките на историческа личност

Учениците анализират ключови моменти от живота и делото на конкретна историческа личност.

Самоосъзнатост: обвързват емоциите и действията на историческа личност с техните собствени
Социална осъзнатост: осъзнават влиянието на вътрешните преживявания върху постъпките и решенията на дадена историческа личност
Самоуправление: идентифицират и изграждат позитивни стратегии, с които да се справят с предизвикателствата и напрежението в реалния живот

15 – 20 мин. за  обща дискусия и работа по групи от 4-6 души

Биографична информация за емоционално състояние, житейски път, мотивация, действия и пр.  на предварително избрана личност

Стъпки за изпълнение на дейността

Ако дейността се провежда редовно през цялата учебна година, то можете да обособите отделни тетрадки/ дневници, в които учениците регулярно да попълват информацията, която сте обсъждали за историческите фигури и събития

Възможно е да реализирате дейността и под формата на ролева игра или пиеса, която да представя различна перспектива за мислите и чувствата на личностите, които участват в конкретно историческо събитие (със задължителна дискусия след провеждането на дейността)

Задайте на  учениците упражнение, в което да проучат родословното си дърво и направят подобен анализ на техен прародител.

Още полезни статии:

Симулация на институции
Гражданска активност

Симулация на институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците преживяват, обработват данни, анализират елементи от законодателния процес на национално или наднационално ниво. 13-18

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Групиране по критерии
Критично и аналитично мислене

Групиране по критерии

Тази стратегия помага на учениците да откроят различни характеристики на отделните елементи от проблема, като фокусира вниманието им към идентифициране на сходни и/или повтарящите се

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали