Учениците анализират ключови моменти от живота и делото на конкретна историческа личност.
Самоосъзнатост: обвързват емоциите и действията на историческа личност с техните собствени
Социална осъзнатост: осъзнават влиянието на вътрешните преживявания върху постъпките и решенията на дадена историческа личност
Самоуправление: идентифицират и изграждат позитивни стратегии, с които да се справят с предизвикателствата и напрежението в реалния живот
15 – 20 мин. за обща дискусия и работа по групи от 4-6 души
Биографична информация за емоционално състояние, житейски път, мотивация, действия и пр. на предварително избрана личност
Стъпки за изпълнение на дейността
Ако дейността се провежда редовно през цялата учебна година, то можете да обособите отделни тетрадки/ дневници, в които учениците регулярно да попълват информацията, която сте обсъждали за историческите фигури и събития
Възможно е да реализирате дейността и под формата на ролева игра или пиеса, която да представя различна перспектива за мислите и чувствата на личностите, които участват в конкретно историческо събитие (със задължителна дискусия след провеждането на дейността)
Задайте на учениците упражнение, в което да проучат родословното си дърво и направят подобен анализ на техен прародител.