Как да научим учениците да защитават себе си и другите без насилие?

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за другия

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 6-ти клас. Урокът има за цел да научи учениците как да отстояват правата си и тези на съучениците си по конструктивен начин, без да прибягват до агресия. Чрез разглеждане на различни сценарии, учениците ще се научат да различават пасивни, агресивни и конструктивни реакции и ще развият умения за справяне с конфликти чрез твърдо, но ненасилствено поведение.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Обсъждане на ситуации, в които учениците са били свидетели на неправомерно поведение и как са реагирали или как биха могли да реагират по различен начин.
  • Практическо упражнение: Чрез ролеви игри и разиграване на сцени, учениците ще разгледат какви са последиците от пасивните, агресивните и конструктивните реакции в конфликтни ситуации.
  • Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят как твърдото, но ненасилствено поведение може да помогне за разрешаването на конфликти и защо е важно да отстояват своята позиция, без да нараняват другите.

Ползи за учителите:

  • Развива умения за справяне с конфликти: Урокът учи учениците как да отстояват правата си и тези на другите по начин, който запазва добрите отношения.
  • Насърчава социална отговорност: Учениците се научават да подкрепят съучениците си, когато са свидетели на неправомерно поведение, и да действат като защитници.
  • Лесен за прилагане: Урокът включва интерактивни и ролеви игри, които ангажират учениците и правят учебния процес забавен и полезен.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за отстояване на позицията си, без да прибягват до агресия, и да насърчите по-добра социална динамика в класната стая.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Защитници, които отстояват позиция” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.