Как да научим учениците да управляват стреса и да разпознават когнитивните изкривявания?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 7-ми клас. Урокът има за цел да помогне на учениците да разпознават симптомите на стрес и да се справят с него чрез осъзнаване на когнитивните изкривявания, които засилват стреса. Чрез упражнения и дискусии учениците ще развият умения за управление на стреса и ще научат как да мислят по-обективно в стресови ситуации.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъдят какво представлява стресът и как той се проявява в ежедневието им.
- Практическо упражнение: Учениците ще разгледат примери за когнитивни изкривявания и как те могат да увеличат нивата на стрес. Чрез ролеви игри ще приложат техники за справяне със стреса.
- Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят личния си опит със стреса и как научените техники могат да им помогнат в бъдеще.
Ползи за учителите:
- Развива умения за управление на стреса: Урокът учи учениците как да разпознават стресовите симптоми и да прилагат стратегии за справяне с тях.
- Подобрява емоционалната осъзнатост: Учениците научават как когнитивните изкривявания могат да изкривят възприятието им и как да мислят по-рационално.
- Лесен за прилагане: Урокът включва интерактивни упражнения и примери от ежедневието, които улесняват разбирането и приложението на техниките за управление на стреса.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за справяне със стреса и да научат как да разпознават и управляват когнитивните изкривявания, които могат да увеличат напрежението в ежедневието им.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Какво, аз да съм стресиран?” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.