Как да научим учениците да използват вътрешния диалог за управление на емоциите?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 7-ми клас. Урокът има за цел да научи учениците как да използват позитивен вътрешен диалог, за да се справят с трудни емоции като гняв, тъга или стрес. Чрез стратегии като дълбоко дишане и самонасочено говорене, учениците ще развият умения за контролиране на емоциите и реакциите си в напрегнати ситуации.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъдят ситуации, в които са реагирали импулсивно и как вътрешният диалог може да помогне да се справят по-добре с подобни емоционални моменти.
- Практическо упражнение: Учениците ще научат как да използват техники за дълбоко дишане и кратки фрази като „Успокой се“ или „Мога да се справя“, за да регулират своите емоции и действия.
- Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят как могат да прилагат научените стратегии в ежедневието си, за да се справят с негативни емоции и да останат спокойни в трудни ситуации.
Ползи за учителите:
- Развива емоционална осъзнатост и самоконтрол: Урокът учи учениците как да осъзнават и управляват своите емоции чрез позитивен вътрешен диалог и дишане.
- Насърчава самообладание: Учениците се научават да реагират по-спокойно и обмислено в напрегнати ситуации.
- Лесен за прилагане: Урокът включва практически упражнения, които улесняват разбирането и прилагането на техниките за емоционален самоконтрол.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за управление на емоциите и да използват вътрешния диалог като инструмент за самоуспокояване.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Да си говорим сами” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.