Как да научим учениците да бъдат медиатори в конфликти?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 7-ми клас. Основната цел на урока е да научи учениците на умения за медиация – процесът, при който трета неутрална страна помага на други двама да разрешат конфликт. Учениците ще научат как да бъдат ефективни медиатори, като изслушват всички страни, остават безпристрастни и търсят решения, които удовлетворяват всички участници.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъдят какво представлява медиацията и как тя помага за решаването на конфликти.
- Практическо упражнение: Учениците ще разиграят ролеви игри, в които двама ученици ще играят конфликтни страни, а третият ще бъде медиатор. Те ще следват конкретни стъпки за медиация, като изслушване на двете страни и търсене на взаимноизгодни решения.
- Дискусия и рефлексия: Учениците ще споделят какво са научили от ролевите игри и как медиацията може да се прилага в реалния живот.
Ползи за учителите:
- Развива умения за решаване на конфликти: Урокът учи учениците как да помагат на другите да решават проблеми по мирен и конструктивен начин.
- Насърчава социална отговорност: Учениците се научават да разбират нуждите и гледните точки на другите, като същевременно търсят решения, които удовлетворяват всички страни.
- Лесен за прилагане: Урокът включва ясни стъпки и ролеви игри, които правят обучението лесно и забавно.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за медиация и да се научат да решават конфликти по мирен и ефективен начин.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Третото колело” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.