Как да научим учениците да бъдат медиатори в конфликти?

Споделете с колеги

Описание

Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 7-ми клас. Основната цел на урока е да научи учениците на умения за медиация – процесът, при който трета неутрална страна помага на други двама да разрешат конфликт. Учениците ще научат как да бъдат ефективни медиатори, като изслушват всички страни, остават безпристрастни и търсят решения, които удовлетворяват всички участници.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще обсъдят какво представлява медиацията и как тя помага за решаването на конфликти.
  • Практическо упражнение: Учениците ще разиграят ролеви игри, в които двама ученици ще играят конфликтни страни, а третият ще бъде медиатор. Те ще следват конкретни стъпки за медиация, като изслушване на двете страни и търсене на взаимноизгодни решения.
  • Дискусия и рефлексия: Учениците ще споделят какво са научили от ролевите игри и как медиацията може да се прилага в реалния живот.

Ползи за учителите:

  • Развива умения за решаване на конфликти: Урокът учи учениците как да помагат на другите да решават проблеми по мирен и конструктивен начин.
  • Насърчава социална отговорност: Учениците се научават да разбират нуждите и гледните точки на другите, като същевременно търсят решения, които удовлетворяват всички страни.
  • Лесен за прилагане: Урокът включва ясни стъпки и ролеви игри, които правят обучението лесно и забавно.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за медиация и да се научат да решават конфликти по мирен и ефективен начин.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Третото колело” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този урок трябва да сте влезли в профила си.

Още уроци по този предмет и клас

Справяне с тормоза: Как можем да се опрем на новите технологии?
Превенция на агресията: Разрешаване на конфликти с помощта на изкуствен интелект
Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.