Създаване на връзка с друг текст

Sun shining over book

Учениците прочитат внимателно текста. След това в рамките на 7 минути мислят за връзки с друг текст, сюжетни прилики, прилики по смисъл и т.н. Използват ключови думи от заглавието на вече познатия текст, за да напишат провокиращо заглавие и подзаглавие на новия.

Резултат: Заглавие на текст (провокиращо) заедно с подзаглавие, което показва разбиране на ключова, уникална идея.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. Имате 7 минути да го свържете с вече познат текст, който ще ви помогне да измислите провокиращо заглавие и подзаглавие. Можете да използвате ключови думи, цитати от вече познатия ви текст.

Предимства на стратегията

  • Учениците работят с различни видове текстове;
  • Учениците правят сложни връзки между текстове – структурни, логически, сюжетни;
  • Търсят подтекст и провокация;
  • Може да се получи добро домашно.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • някои ученици биха се затруднили при асоциацията с друг текст – дайте им насоки, примери, цитати;
  • някои ученици може да се затруднят при формулирането на заглавията, подгответе се да им помогнете.

Още полезни статии:

Think/Pair/Share - Помисли/Сподели (работа по двойки)
Комуникативни умения

Think/Pair/Share – Помисли/Сподели (работа по двойки)

В тази стратегия учениците самостоятелно осмислят проблем или въпрос и след това дискутират това с партньор. Дайте на учениците въпрос, тема, задача за четене, упражнение,

Мозъчна атака
Четивна грамотност

Мозъчна атака (Brainstorming)

Учениците прочитат текста самостоятелно внимателно. След това в рамките на 7-8 минути целият клас заедно с учителя правят мозъчна атака на глас по текста, като

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали