ЛИЧНА ПОДКРЕПА- Изграждането на взаимоотношения учител-ученик и среда в класната стая, в която учениците се чувстват значими и добре дошли | Загрижен съм: показвам загриженост към емоционалното състояние на учениците и нивото им на владеене на учебния материал
• Изграждам взаимоотношения • Отговарям на образователните нужди |
Уважавам: окуражавам и ценя идеите и гледните точки на учениците
• Уважавам всички гледни точки • Учителят показва искрен интерес към живота на учениците си. • Насърчавам дискусията • Търся обратна връзка |
|
УЧЕБНА ПОДКРЕПА– Преподаването по начин, който прави учебната програма увлекателна, достъпна и последователна | Завладявам: запалвам и поддържам интерес към ученето у учениците
• Планирам стимулиращи уроци • Улеснявам активното участие в часа |
Разяснявам: помагам на учениците да разберат учебното съдържание и пояснявам при объркване
• Обяснявам ясно • Правя проверка на разбирането • Давам конструктивна обратна връзка |
|
Обобщавам: помагам на учениците да обединяват и синтезират ключови идеи
• Преговарям и обобщавам • Свързвам идеи |
|
ИЗИСКВАНЕ Създаване на условия за работа в класната стая, които изискват от учениците да се съсредоточат върху това да разгърнат пълния си потенциал | Предизвиквам: настоявам учениците да показват постоянство и да дават най-доброто от себе си
• Настоявам да мислят взискателно • Настоявам да работят качествено • Настоявам да показват постоянство |
Управлявам класа: изграждам навици за спокойно, уважително и продуктивно поведение в класната стая
• Ръководя дейностите • Ръководя поведението |