Предварителна информация за автора

Учениците прочитат внимателно текст с предварителна информация за автора и си маркират основни неща за творчеството му. След това ги откриват в неговия текст и правят връзката между двата, давайки оценка. Тази стратегия не би трябвало да отнеме повече от 15 минути.

Резултат: Учениците откриват отношение на автора.

Примерна инструкция
Имате 15 минути да прочетете двата текста, да откриете характерни черти от творчеството на автора в неговия текст и да направите оценка с 3-4 изречения.

Предимства на стратегията

  • Сравняват два текста;
  • Може да се получи прекрасна тема за матура и всякакви видове съчинения с анализи;
  • Така научават полезна информация за творчеството и похватите на авторите, което влиза и като тестови въпроси в някои матури.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • информацията за автора, която ще поднесете на учениците, трябва да е добре подбрана предварително, така че да има връзка с текста;
  • на някои ученици може да им е трудно да направят оценка – дайте предварителни насоки, най-лесно ще им бъде в стъпки;
  • тази стратегия отнема доста време.

Още полезни статии:

Четивна грамотност

Кои елементи изграждат четивната грамотност?

Формирането на четивната грамотност е продължителен процес, който започва още от първите месеци в училище и преминава през усвояване на умението за четене на различни

Pens next to a textbook
Четивна грамотност

Записване на въпрос и със стрелки към него записване на цитати от текста, които са пряко свързани с питането

Нужно е учениците първо да прочетат текста, след това въпроса. Разполагат с 2-3 минути да свържат със стрелки няколко цитата от текста с въпроса. След

Получи достъп до още повече ресурси и практични материали

0
Споделете в коментар своите мисли!x

Специална оферта през септември

Активирай индивидуален учителски абонамент за 12 или 24 месеца

с 30% намаление с код prepodavame30.

  • 00дена
  • 00часа
  • 00минути