Предварителна информация за автора

Учениците прочитат внимателно текст с предварителна информация за автора и си маркират основни неща за творчеството му. След това ги откриват в неговия текст и правят връзката между двата, давайки оценка. Тази стратегия не би трябвало да отнеме повече от 15 минути.

Резултат: Учениците откриват отношение на автора.

Примерна инструкция
Имате 15 минути да прочетете двата текста, да откриете характерни черти от творчеството на автора в неговия текст и да направите оценка с 3-4 изречения.

Предимства на стратегията

  • Сравняват два текста;
  • Може да се получи прекрасна тема за матура и всякакви видове съчинения с анализи;
  • Така научават полезна информация за творчеството и похватите на авторите, което влиза и като тестови въпроси в някои матури.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • информацията за автора, която ще поднесете на учениците, трябва да е добре подбрана предварително, така че да има връзка с текста;
  • на някои ученици може да им е трудно да направят оценка – дайте предварителни насоки, най-лесно ще им бъде в стъпки;
  • тази стратегия отнема доста време.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

Мозъчна атака
Четивна грамотност

Мозъчна атака (Brainstorming)

Учениците прочитат текста самостоятелно внимателно. След това в рамките на 7-8 минути целият клас заедно с учителя правят мозъчна атака на глас по текста, като

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали