Учениците пишат писмо до конкретна историческа личност от изучавания материал.

Самоосъзнатост: разпознават силни страни у себе си и качества у другите, които ги вдъхновяват и мотивират
Социална осъзнатост: разпознават емоциите, които са изпитвали историческите личности; рефлектират върху начина, по който дадена историческа личност се е чувствала.

5-20 минути за самостоятелна работа

Без допълнителни материали

Стъпки за изпълнение на дейността

Дайте възможност на учениците да изберат сами историческата личност, за която искат да пишат или им предоставете няколко опции, от които да изберат.

Обяснете на учениците, че могат да реализират тази дейност и у дома, като пишат писмо за близък, използвайки същите опорни точки или пък до значима за тях съвременна личност.

Още полезни статии:

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции
Гражданска активност

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците познават и обясняват основни институции (локални, национални и международни) и техните механизми на функциониране.

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация - при различни проекти/презентации
Комуникативни умения

Устно представяне в началото на всяко изпитване/представяне на задача/презентация – при различни проекти/презентации

При различни проекти/презентации учениците имат за задача (може да е за определен период от време, еднократно или всеки път) да се представят кратко (себе си

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали