Как да изразяваме чувствата и мнението си без да нараняваме другите?

Един от най-трудните уроци за децата в началното училище е да осъзнаят, че хората имат различни мнения и възгледи по едни и същи въпроси, както и че могат да изпитват различни емоции в сходни ситуации. Друг важен урок, който обикновено се научава с голяма доза горчив опит, е че думите и постъпките ни могат лесно да наранят хората около нас, дори и това да не е било наша цел, умисъл или намерение.

Умението да общуваме добронамерено и да отстояваме позицията си без да нараняваме чувствата на околните е изключително ценно. Знаете ли, че можете да го “преподавате” на вашите четвъртокласници в час? Ние сме насреща да ви помогнем! Споделяме ви един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите ученици как да се аргументират и да общуват помежду си открито, без агресия или негативизъм.

Както сами ще се уверите, урокът “Аз чувствам” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Учениците ви ще учат с помощта на увлекателни въпроси за дискусия, разсъждения над хипотетични ситуации и различни инструменти за саморефлексия. Всичко това е организирано под формата на игра.

Към урока ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

Безплатен бюлетин с ресурси

Запиши се, за да получаваш всяка седмица практични ресурси и идеи

Как да изразяваме чувствата и мнението си без да нараняваме другите?

———————————————————————————————————————-

Урокът “Аз чувствам” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Карта на четивната грамотност
Четивна грамотност

Карта на умението Четивна грамотност

Елемент Цели Стратегии 1. Извлича информация от непрекъснат текст. 1.1. Намира директно казана в текст информация. 1.1.1. Задава си въпроси по текста; 1.1.2. Разделя в

Разделяне на групи чрез пръчици
Работа в екип

Разделяне на групи чрез пръчици

Учителят предварително определя броя на групите и надписва имената на учениците на клечки от сладолед или картонени листчета. По време на часа, в началото на

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас