Наръчник за учители и родители от Dove в подкрепа на справяне с ниското самочувствие

Скорошно онлайн проучване в България показа, че 62% от момичетата на възраст 10-17 години използват филтри и приложения, за да променят начина, по който изглеждат. Тези данни са важни в контекста на регистрирана тревожност на младите за начина, по който изглеждат, и влиянието на ниското самочувствие върху социалния им живот и решенията, които взимат. 

В последните две години всички прекарваме повече време в онлайн пространството, което нормира използването на коригиращи външния вид програми, а напредъкът на технологиите направи възможно младите момичета да обработват лесно и дори забавно собствените си снимки, за да се доближат визуално до създадения идеал за красота. Нормирането на определен външен вид и възможността той да се постигне с мобилно приложение за минути в домашни условия, влияе върху начина, по който момичетата възприемат себе си. 

От 2004 г. Dove работи активно, за да подкрепи младите хора в преодоляването на вредите, които има върху развитието им ниското самочувствие. Това се случва в рамките на Dove Self-esteem project, по който от миналата година се реализират множество дейности и в България. Цялостната визия на проекта на глобално ниво е до 2030 г. да помогне на поне 250 милиона млади хора да изградят доверие към собственото си тяло. 

Важно за разбирането на това как дигиталното самоизкривяване може да повлияе върху самочувствието на подрастващите е видеото “Изкривеното селфи”.  В световен мащаб 48% от момичетата, които коригират снимките си по-редовно, са склонни да имат по-ниска телесна оценка в сравнение с тези, които не го правят.

През последната година Dove съвместно със свои партньори и с подкрепата на МОН реализира обучения за подобряване на самочувствието сред деца и подрастващи, както и уебинари, насочени към родители и учители. 

Включете се и Вие като изтеглите разработения наръчник “Неповторимото ми Аз”, в който ще намерите материали и идеи за работа по темите:

-техники за премахване на самокритиката;

-медийна грамотност – как медиите могат да изкривят представата на децата за красота;

-тормоз и как да го преодолеем;

-ролята на храната и физическата активност за нашето самочувствие.

Към всяка тема има съвети от експерти и идеи как да се водят разговори с децата, за да се идентифицират ключови проблеми и начини за решението им. 

Прочетете още:

 

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Кoлективен годишник на класа – СЕУ дейност за работа в екип

Учениците създават креативен групов годишник, който да съдържа спомени от изминалата година. Самоосъзнатост: Посредством творчество учениците разсъждават върху постигнатото през учебната година. Вземане на отговорни

Стратегии

Избиране на стратегия: Задаване на един и същи въпрос 10 пъти и даване на различен отговор всеки път

2.1. Учениците използват техники за генериране на идеи самостоятелно 1.Описание Задаването на един и същи въпрос и даването на различни отговори позволява да се измислят

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.