В тази статия ще намерите насоки за подорбно описание на добрите практики, одобрени за споделяне на сайта. Ако и вие искате да разкажете за добра практика, която прилагате в класната стая, стратегия, която сте изпробвали и е запалила учениците да искат да учат, момент на просветление, който ви е накарал да преосмислите как преподавате даден предмет или урок, прочетете повече за процеса тук.
Над 120 учители от цялата страна вече го направиха!
Как да опишете добрите практики, които прилагате в класната стая?
За да опишете любима практика, която искате да споделите, е необходимо единствено да дадете кратки отговори на следните въпроси и да ги структурирате в текст:
- Представете се: Как се казвате? По какво преподавате? В кое училище? Къде се намира?
- Как се казва практиката, която искате да споделите?
- За кои класове е подходяща? Може ли да се адаптира за по-малки или по-големи ученици?
- За кои предмети е подходяща? Може ли да се адаптира и приложи в часовете по други предмети?
- Какво умение или нагласа развива в учениците? Как?
- Практиката в действие: необходими материали, работни листи, стъпки за изпълнение, очакван краен продукт или резултат, инструкции за учениците и др.
- Кои са предимствата на тази практика за развиване на даденото умение или нагласа?
- За какво да внимаваме, ако решим да я приложим?
Допълнителни насоки:
- Бъдете кратки и събрани в изказа си
- Имайте предвид аудиторията, която ще прочете практиката. Опитайте се да ги заинтригувате.
- Пишете разбираемо за външна аудитория (четящите не ви познават и не са присъствали в класната ви стая)
- Изпратете снимков материал, видео или друго, което демонстрира нагледно практиката
- Ако сте адаптирали или взаимствали практиката от уебсайт, помагало с ресурси или колега, който вече я прилага, посочете източника
Ето 3 практики, описани по сходен начин за вдъхновение:
Как в село Бохот развиват емоционална интелигентност в час по немски език?
Как в село Гьоврен развиват умение за работа в екип в час по литература?
Как в град Козлодуй развиват четивна грамотност в час по биология?
Как да представите работеща стратегия, която помага да се справим с належащ проблем в училище?
За да опишете работеща стратегия на училищно ниво, е необходимо единствено да дадете кратки отговори на следните въпроси и да ги структурирате в текст:
- Представете се: Как се казвате? По какво преподавате? В кое училище? Къде се намира?
- Какъв е проблемът, с който се опитвате да се справите на училищно ниво? (голям брой отсъствия, отпадащи ученици, неангажираност, липса на мотивация и т.н.)
- Какви са причините за този проблем? (трудности с учебния материал, негостоприемна училищна среда, неангажиращи уроци, страх от провал и т.н.)
- Каква стратегия избрахте и как се спряхте на нея?
- Какви са целите на стратегията?
- Какви активности влизат в плана за действие? (индивидуални разговори, индивидуални консултации, организиране на извънкласни дейности, формиране на училищни клубове, дейности с цел овластяване на учениците като ученически парламент, “директор/класен ръководител за един ден” и др.)
- По какъв начин са разпределени отговорностите сред екипа на училището?
- До какви резултати води стратегията?
Допълнителни насоки:
- Бъдете кратки и събрани в изказа си
- Имайте предвид аудиторията, която ще прочете практиката. Опитайте се да ги заинтригувате.
- Пишете разбираемо за външна аудитория (четящите не ви познават и не са присъствали в класната ви стая)
- Изпратете снимков материал, видео или друго, което демонстрира нагледно практиката
- Ако сте адаптирали или взаимствали практиката от уебсайт, помагало с ресурси или колега, който вече я прилага, посочете източника
Ето две стратегии, описани по сходен начин за вдъхновение:
Приобщаващата класна стая на СУ “Васил Левски” в Гълъбово
Как Първо ОУ “Георги Бакалов” в Стара Загора намали отсъствията с 50%