Изискват се различни решения, които са оптимални по различни критерии

Изискват се различни решения, които са оптимални по различни критерии

Тази стратегия е свързана с това не просто да очакваме от учениците решение, а и да оценят решението по критерии (дали решението изисква най-малко ресурси, дали е най-бързо, дали отговаря на изискванията на клиента и.т.н.). За да приложим стратегията, е необходимо да добавим това изискване към задачата, която поставяме.

Пример:
Учениците трябва да направят туристически маршрут по география и да оценят кой от вариантите ще е най-евтин, при кой ще могат да се посетят най-много обекти, кой е най-бърз и т.н.

Предимства на стратегията

  • Изгражда у учениците разбирането, че обикновено има повече от едно решение и е важно да можем да оценяваме кое е най-подходящото решение за конкретния случай и целите, които си поставяме.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е добре да включим повече от един критерий, за да могат учениците да правят сравнение между вариантите и да търсят различни решения.

Още полезни статии:

Проектно базирано обучение

Как първокласниците от ОУ “Стефан Караджа”, гр. Добрич влязоха в обувките на еко инженери

В последните десетилетия се наблюдава нарастване на осъзнатостта за неотложната нужда от екологично образование в училище. Това не е просто модерна тенденция, а по-скоро ключов

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.