Елементи на ПБО от Златния стандарт

Елементи на ПБО от Златния стандарт

  • Предизвикателен проблем или въпрос: Проектът се основава на значим и комплексен проблем или въпрос, който стимулира критично мислене и решаване на проблеми.
  • Непрекъснато изследване: Учениците активно и последователно изследват и събират информация през целия период на проекта, като използват различни източници и методи на изследване.
  • Автентичност – Проектът се задвижва от предизвикателен въпрос, разглежда проблем от реалния свят и има краен публичен продукт, който представлява истинско решение на проблема / въпроса.
  • Овластяване / глас и избор – Учениците имат възможност да избират и определят посоката на своето изследване след идентифициране на проблема, с подкрепа от учителя. 
  • Рефлексия – Планирани са моменти, в които учениците имат възможност да анализират и рефлектират над своето учене и напредъка си, за да си поставят ясни и реалистични цели.
  • Конструктивна обратна връзка: Учениците получават редовна и полезна обратна връзка от учителя и връстниците си, което им помага да подобрят своето представяне и работа по проекта.
  • Представяне на продукт пред публика: Учениците представят своя краен продукт пред реална или въображаема публика, което осигурява значимост на проекта и признание за техните усилия.

Тези елементи са част от златният стандарт, който образователния институт “Бък” създава. Buck Institute for Education (сега известен като PBLWorks) е признат лидер в областта на обучението чрез проектна работа (ПБО). Те предоставят ресурси, обучение и изследвания, свързани с ПБО, и са известни със своята ангажираност към иновации и високи образователни стандарти.

Ето някои причини защо може да се доверите на PBLWorks:

  1. Дългогодишен опит: Те имат над 25 години опит в разработването на методологии и практики за проектна работа.
  2. Проучвания и доказателства: PBLWorks разчита на доказателства и изследвания, за да подкрепи своите методи и ресурси, и е ангажиран с предоставянето на научно обосновани подходи.
  3. Качество на обучението: Те предлагат сертифицирани обучения и професионални развития за учители, което осигурява високо качество на образователната практика.
  4. Подкрепа от учители: Много учители и образователни институции по целия свят използват техните ресурси и методи, което е свидетелство за тяхната ефективност и достоверност.
  5. Сътрудничество и мрежа: Те работят в тясно сътрудничество с други водещи образователни организации и академици, което допълнително потвърждава техния авторитет и влияние в областта на образованието.

Ако се интересувате от ПБО, техният сайт и ресурси са добра отправна точка за създаване на ефективни проектни дейности и стратегии за обучение.

ОПИСАНИЯ НА ЕЛЕМЕНТИТЕ

Как създаваме основата на едно качествено ПБО?

Ключови знания и умения

Усвояването на конкретен учебен материал и развиването на умения са в основата на качественото ПБО. В добрите проекти учениците научават как да прилагат знанията си в реалната среда и да ги използват за решаване на проблеми, да отговарят на сложни въпроси и да създават висококачествени продукти. 

Само познаването на учебно съдържание и разбирането на теорията не са достатъчни в днешния ни живот. В  училище и в университета, в съвременните работни места, като граждани и като хора, нашите ученици трябва да са способни да мислят критично и да разрешават проблеми, да работят добре с други хора и  да управляват времето си и личностното си развитие. Наричаме всичко това умения на 21 век. В  литературата се срещат и като умения за готовност за работа или университет.  

Важно е отбележим, че уменията могат да се усвоят единствено през усвояване на предметно знание и  разбирането на основните идеи в конкретен предмет. Например, учениците не усвояват умения за  критично мислене в абстрактна ситуация, изолирана от предметите, които учат. Те усвояват това умение  като мислят критично за математика, науки, история, английски език, ИТ и т.н.  

Препоръчваме всички проекти да имат ясен фокус върху тези умения: критично мислене/решаване на  проблеми, работа в екип и управление на времето. Проектите биха могли да развиват и други умения,  нагласи, навици за работа и личностни умения, базирано на ценностите на учителите, училището и  родителите, но ние твърдо вярваме, че критичното мислене, решаването на проблеми, работата с други  хора и управление на себе си и на работата си са основните и най-важни умения за бъдещ успех.  

Предизвикателен проблем или въпрос

Какво? 

Сърцевината на проекта е проблем, който трябва да се изследва или въпрос, който трябва да се отговори. Този въпрос трябва да бъде съобразен с целите на обучението и, доколкото е възможно, трябва да е свързан с интересите, идентичността и общностите на учениците. Задачата може да бъде конкретна (например училището трябва да се справи с рециклиране на отпадъци) или абстрактно (да се реши дали и кога войната е оправдана). Когато учителите разработват и провеждат проект, предлагаме те (понякога заедно с учениците) да напишат централния проблем или въпрос под формата на отворен, удобен за учениците “водещ въпрос”, който фокусира задачата им  (например: “Как можем да подобрим рециклирането в нашето училище? Или “Трябваше ли САЩ да воюват във Виетнам?”). Обърнете внимание, че този проблем

не трябва да бъде лесен за решаване, а трябва да бъде когнитивно труден за учениците и да изисква от тях да се ангажират с по-задълбочено и оригинално мислене.

Защо?

Добре разработеният проблем или въпрос осмисля обучението за учениците. Те не просто получават знания, за да ги запомнят, а учат, защото имат реална нужда да знаят нещо, за да могат да използват тези знания за решаване на проблем или да отговорят на въпрос, който е важен за тях. Това също така помага на учениците да развият нагласа за решаване на проблеми и създава контекст за изграждане на умения и увереност, които учениците могат да прилагат към други предизвикателства в живота, общността и работата си.

Примери за формулирани въпроси от фондация “Темпо” 

Източници: 

Какво?

Да изследваш е да търсиш целенасочено информация – това е много по-активен и задълбочен процес от  просто да погледнеш нещо в някоя книга или да потърсиш в интернет. Процесът на изследване отнема  време, което означава, че проект, създаден по златния стандарт, ще продължи повече от един учебен  час. В PBL изследването е повтарящ и задълбочаващ се процес. Когато са изправени пред  предизвикателен проблем или въпрос, учениците задават въпроси, търсят ресурси, в които да намерят  отговор, после задават отново по-задълбочени въпроси и търсят отново. Процесът се повтаря докато  открият или създадат задоволително решение или разработят достатъчно добър отговор на въпроса.  

Проектите мога да включват различни източници на информация, като смесват по-традиционната идея  за изследване – четене на книга или уебсайт – със по-реални и свързани с техния живот форми – интервюта на експерти, изследване на терен, разговори с потребители на конкретен продукт или услуга.  Учениците могат да изследват и нуждите на потребители на продуктите, които създават по време на работата си по проекта или пък аудиторията, за която е предвиден конкретна статия, която пишат или  видео, което създават.  

Защо?

Ученето чрез непрестанно изследване помага на учениците да се ангажират със света през любопитството. Изследователските дейности позволяват на учениците да използват предишно знание, за да генерират нови идеи, да изследват въпроси и да надградят над собствените си разбирания за нови концепции, процеси, или умения

Учениците биват окуражени да приложат процедурни умения като: 

  • наблюдение; 
  • задаване на въпроси;
  • разследване; 
  • тестване на  предположения; 
  • създаване на хипотези;
    • установяване на връзки; 
    • идентифициране на променливи;
    • оспорване на събития;
  • комуникиране с останалите съученици.

Какво?

Когато хората казват, че нещо е автентично, те обикновено имат предвид, че то е истинско или неподправено, а не фалшиво или измислено. В сферата на образованието това понятие е свързано с това доколко “реално” е обучението или задачата. Един проект може да бъде автентичен по няколко начина, често в комбинация. Той може да има автентичен контекст, например когато учениците решават проблеми, подобни на тези, с които се сблъскват хората в света извън училище (например предприемачи, които разработват бизнес план, инженери, които проектират мост, или съветници в градския съвет, които препоръчват политика). Той може да включва използването на реални процеси, задачи и инструменти, както и стандарти за изпълнение, например когато учениците планират експериментално изследване или използват софтуер за цифрово редактиране, за да създадат видеоклипове с професионално качество. То може да има реално въздействие върху другите, като например когато учениците се справят с нуждите на своето училище или общност (например проектиране и изграждане на училищна градина, подобряване на обществен парк, предоставяне на подкрепа на местни имигрантски семейства) или създават продукт или услуга, които ще бъдат използвани или изпитани от други хора. И накрая, един проект може да има лична автентичност, когато говори за собствените проблеми, интереси, култури, идентичности и проблеми в живота на учениците. 

Защо? 

Когато проектът е разработен с оглед на автентичността, учениците се учат с определена цел. Мотивацията им се повишава, защото виждат защо това, което учат, е важно. Учениците също така разбират как да пренасят наученото, тъй като прилагат концепциите и уменията от стандартите в живота извън класната стая. И накрая, разработването на проекти с оглед на автентичността помага да се преодолее пропастта между училището и дома и дава възможност на учениците да използват и споделят знанията и уменията, които носят в класната стая (включително културна компетентност, общностна мъдрост, знания за мястото и езикови умения). 

Затвърждаване на автентичността в класната стая: преглед на четвъртото измерение на ученето    

Измерение 4 е диамантът в короната на Измеренията на ученето. Няма по-ефективен начин за учениците да приложат продуктивните си навици от това да се ангажират с тяхната смислена употреба чрез задачи, които попадат в Измерение 4. Тези задачи позволяват на учениците да приложат знанията си по смислен и автентичен начин, като така затвърждават основната цел на образованието – връзката между класната стая и света извън училище. В идеалния случай образованието на децата трябва да съдържа разнообразни смислени задачи, които изискват от учениците да приложат знанието си в ситуации от реалния живот, изпълнявайки една или две от следните мисловни операции:

  • Взимане на решения
  • Разследване
  • Експериментално проучване
  • Решаване на проблеми
  • Изобретяване

Една смислена задача изисква от учениците да приемат роля от реалния свят, да се ангажират с дългосрочно прилагане на знанията си, изпълнявайки една или повече от гореизброените мисловни операции, да изберат краен продукт и да участват в кулминационно събитие, на което да презентират или защитят работата си. Не е възможно такава задача да се изпълни в рамките на един учебен час, но в един урок може да има групова или самостоятелна работа, която представлява някаква част от подобна задача.

От състезания по творческо писане до научни фестивали, учениците имат редица възможности да работят по смислени задачи в училище. Писане на книги, състезания по заснемане на видео клипове или филми и всички свързани с тях дейности по продукцията, които са дългосрочни проекти, изискват от учениците да намерят най-подходящия начин да изразят себе си и след това да споделят гледната си точка с външния свят. По този начин те се превръщат в автори, филмови дейци и други роли от реалния живот.       

По-сходен начин, когато учениците участват в научен фестивал, те приемат ролята на учени. Учениците трябва да формулират приложими хипотези и след това да ги тестват посредством експериментално проучване. Процесът по създаването на техния проект включва приложението и усъвършенстването на запаметените факти и процедури, както и употребата на висши когнитивни умения. Обикновено представянето на финалния проект включва някаква форма на устна защита, в която учениците обсъждат с журито мисловните си операции и свързаните с тях стъпки в търсенето на решения, дизайна, приложението и изграждането на проекта.

За съжаление, такива преживявания често са недостъпни за учениците с малки изключения по време на тяхното начално, основно и средно образование. Училището или училищната система, която се стреми да преподава ефективни мисловни умения, трябва да предостави на учениците възможности да участват в смислени задачи по всички предмети и във всички класове. 

Превод: 

Мая Стоянова-Уорнер

Цялата статия на английски език може да видите тук: http://www.ascd.org/publications/books/195209e4/chapters/Reinforcing-Authenticity-in-the-Classroom@-Observing-Dimension-4.aspx

Какво е?

Джон Дюи, чийто идеи продължават да вдъхновяват мисленето ни за ПБО, е казал „Ние не учим от  преживяването. Учим като рефлектираме върху преживяването.“ По време на проекта, учителят и  учениците трябва да рефлектират върху това, което научават, върху начина, по който го научават, и върху  въпроса „защо го уча?“. Рефлексиите могат да се случват и неформално, като част от разговорите в  класната стая, но също така трябва да бъдат включени и като ясна част от дневниците на проекта,  формиращото оценяване, дискусиите по време на срещите за напредък по проекта, публичното  представяне на работата на учениците по проекта.  

Как рефлектираме?

Има разнообразни методи и практики за рефлексия. Някои от тях са:

  • Водене на дневник 
  • Дискусия с целия клас / цялата група
  • Анкети с въпроси за самостоятелна рефлексия
  • Теглене на листче с въпрос от шапка
  • Лепящи листчета с кратки въпроси в края на часа / седмицата
  • Видео рефлексия
  • Рисунки, които изразяват емоционалното състояние и/или мислите на учениците
  • Мисловни карти

Повече информация за планирането на рефлексия ще намерите в ресурсите ни след лятното обучение ТУК

Защо е толкова важно да има рефлексия?

Рефлексията върху учебния материал и доколко учениците го разбират помага на учениците да затвърдят  наученото и да мислят къде и как могат да го приложат в друга ситуация, извън проекта. Рефлексията  върху развиването на уменията помага на учениците да осмислят какво означават тези умения и да си  поставят цели за бъдещото им развитие. Рефлексията върху проекта като цяло – как е бил проектиран и  изпълнен – помага на учениците да решат как ще подходят към следващия си проект и помага на  учителите да подобряват качеството на техните следващи проекти. 

Рефлексията е метод, чрез който учителите и учениците могат задълбочено да осмислят определени идеи и преживявания, през които преминават. Рефлексията има много предимства, основно:

  • По-задълбочено учене, постигнато чрез
  • Изострени аналитични умения и
  • Интегриране на ново знание с предишни умения и преживявания.

През октомври 2014 г. изследователи от Тексаския университет-Остин установили, че рефлексията укрепва процеса на учене и формиране на паметта в мозъка. Маргарет Шлихтинг, аспирант -изследовател, и Алисън Престън, доцент по психология и неврология, дали на участниците в изследването две учебни задачи, в които били помолени да запомнят различни серии от свързани двойки снимки.

Между задачите участниците си почивали и имали възможност да мислят за каквото поискат. Чрез сканиране на мозъка учените установили, че хората, които са използвали времето, за да размишляват върху това, което са научили по-рано през деня, са се справили по-добре на тестове върху наученото по-късно, особено когато има припокриване на информация между двете задачи. Изглежда, че участниците създават връзки, които им помагат да усвояват информация и по-късно, дори ако тя е само бегло свързана с нещо, което са научили преди.

Видеа

За начален етап:

Видео 1 – позитивен рефлективен диалог между учениците;

  • фокус на учениците върху процеса на учене

Видео 2 – насочващи/ключови въпроси;

  • овластяване на учениците;
  • Мотивация за развиване на четивна грамотност

За прогимназия и гимназия:

Видео 3 – Дискусия, задвижвана от учениците;

  • критическо мислене, умения за слушане, комуникационни умения, работа в екип

Видео 4 – Структурирана дискусия, целяща задълбочен анализ

  • Безопасна среда на работа за учениците
  • Комуникационни умения, критическо мислене
  • Рефлектиране в писмен вид

Видео 5 – Преодоляване на бариерите за изразяване собствено мнение от учениците

  • Модели изречения-помощници
  • приобщаване 

Повече информация (на Английски език): 

Висококачествената работа на учениците е един от най-отличителните белези на златния стандарт за  проектно-базирано обучение. Такова качество се постига чрез задълбочена конструктивна критика и  подобрение на конкретния продукт, по който работят учениците. Трябва да научим учениците как да  дават и да получават конструктивна обратна връзка от свои съученици, която ще подобри процесите и  продуктите, върху които работят. Удачно е за тази цел да се използват критериални матрици, модели,  протоколи за даване на обратна връзка. 

Какво е?

Висококачествената работа на учениците е един от най-отличителните белези на проектно-базираното обучение. Такова качество се постига чрез задълбочена конструктивна обратна връзка и  подобрение на конкретния продукт, по който работят учениците. Това се случва регулярно и поетапно в работата по дадения проект – може да е в определени моменти, или на дадени периоди, но е важно учениците да имат възможност да използват обратната връзка за работата си, за да я преработят и подобрят. 

Трябва да научим учениците как да  дават и да получават конструктивна обратна връзка от свои съученици, която ще подобри процесите и  продуктите, върху които работят. Удачно е за тази цел да се използват критериални матрици, модели,  протоколи за даване на обратна връзка, които стъпват на критерии. Критериите включват, както академичното знание по всеки предмет, така и уменията, които се развиват. Обратна връзка могат да си дават в екипите, в които работят, междуекипно (на друг екип от класа) и/ или след представяне на крайния продукт. В допълнение към обратната връзка от съучениците и учителя,  външни специалисти и експерти могат да допринесат много гледна точка от техния реален професионален живот.  Потвърждението, че такива процеси допринасят изключително много за качеството на ученето, идва от  много научни изследвания, които подчертават, че истинската важност и стойност на формиращото  оценяване не е учителят да оцени ученика, а ученикът да оцени собственото си учене. 

Защо е толкова важно да има конструктивна обратна връзка?

Даването и получаването на целенасочена обратна връзка помага на учениците да изградят общо разбиране за това как изглежда качествената работа по отношение на даденото съдържание и умения. То също така разширява отговорността за ученето от самия учител към целия клас, като помага за създаването на култура на взаимозависимост и инвестиране в колективното учене. И накрая, редовното участие в процесите на обратна връзка и преработване помага на учениците да развият нагласа за растеж – да преминат от парадигмата, в която работата е “правилна или грешна”, към парадигмата, в която работата винаги може да се  подобри.

Какво е?

“Публичният продукт” най-много отличава ПБО като различен подход от традиционното обучение. В някои класни стаи, които не са свързани с ПБО, можете да откриете, да речем, предизвикателен проблем, известна степен на автентичност, глас и избор на учениците и дори понякога устойчиво изследване. Но когато учениците направят работата си публична – т.е. когато тя се вижда от хора извън учителя, съучениците и може би родителите – това вероятно означава, че се осъществява проект. (Изключение прави публичният характер на традиционните изложби на ученически произведения на изкуството или на музикални или театрални представления, които сами по себе си не са “проекти”).

Учениците споделят създадената от тях работа с аудитория извън класната стая. Продуктът може да приеме много форми: материален продукт, който учениците проектират или конструират, или представяне на решение на проблем, отговор на водещ въпрос или ролева игра (например дело в съда, представяне на финансов съвет..). От учениците се изисква да обяснят причините за направения избор, процеса на проучване, начина на работа, наученото и т.н. Публичното представяне може да бъде комплексно – стартиране на мащабно събитие, уебсайт или дейности за промяна в общността; или просто – видеоконференция с членове на семейството на класа или представяне пред друг клас в училището. Представянето е организирано така, че учениците да се изявят не само пред своя клас (или класовете, с които са работили по проекта, ако има такива), а пред други класове и ученици (напр. от по-горните или по-долните етапи), родители, директор и/или други учители, експерти в дадената област и/или ролеви модели, членове на общността и др.. Важното е, че някой отвъд учителя и собствения клас ще види работата на учениците и ще чуе за тяхното обучение. Това позволява приноса на всеки ученик в изпълнението на задачата да бъде зачетен. 

Защо е толкова важно да има публичен продукт?

Има три основни причини представяне на продукта пред публика да бъде част от  проектно-базираното обучение. Под „продукт“ разбираме нещо, което може да се пипне или нещо, което  представя решение на проблем или отговор на въпрос.  

Първата причина е, също както автентичността, представянето на продукта пред публика засилва  мотивацията на учениците и ги окуражава се стремят към високо качество на работата си. Помислете си  какво се случва когато учениците правят презентация само пред класа и съучениците си. Залогът не е  голям и затова учениците не винаги показват най-доброто от себе си. Когато обаче трябва да представят  пред аудитория отвъд класната стая, очакванията за добро представяне се покачват, най-малкото защото  никой не иска да изглежда неподготвен пред други хора. Определено ниво на тревожност в този смисъл  може да е много продуктивно. Разбира се, без да се прекалява. Затова е изключително важно да  подготвяме учениците си да се представят пред непозната публика.  

Второ, когато създават продукт, учениците дефакто пресъздават наученото не просто теоретично, а в  реалния свят. В допълнение, когато се сподели публично, наученото и конкретния продукт могат да бъде  дискутирано. Това вече не е просто лично взаимоотношение между учител и ученик, а придобива ново  измерение и става и социално значимо. Този ефект има влияние и върху културата на училището като  помага да се създаде общност от учещи хора (учители и ученици), култура на дискусия за това какво и как  се учи, какво означава да се представяш наистина добре и как можеш да подобриш това, което правиш.  

Последно, споделянето на продукт пред публика е много ефективен начин да се ангажират родителите и  членове на общността. Така хората разбират по-добре какво е ПБО и до какви резултати води с учениците.  Когато класна стая, училище или цял регион отвори вратите си по подобен начин, посланието е : „ Ето  какво могат да правят нашите ученици. Ние работим за много повече от добри резултати на тестовете в  края на годината“. Много ПБО училища и региони засилват това послание още повече като превръщат  традиционните дни на отворени врати в открити представяния на продукти от проекти на ученици. Когато  хората видят колко качествени продукти могат да създават учениците, те често са изненадани и искат да  научат повече за подходите и структурите, които водят до този резултат. 

Има и една последна полза от наличието на публичен продукт: гордият момент, когато учениците представят работата си пред “реалния свят”, често е спомен, който те ще запазят до края на живота си. Обичаме да казваме, че ПБО променя учениците; можете да се обзаложите, че това е вярно за младите хора в проектите, посочени по-долу.

Споделяне на работата – не само в края на проекта

Ал Съмърс говори за участието на външни експерти в проектите, като отбелязва, че те могат да играят две роли. По време на проекта експертите могат да действат като съветници и да задават на учениците по-задълбочени въпроси, за да провокират мисленето им и да подобрят продуктите, които създават. Той отбеляза, че “ако чакате до края, губите чудесна възможност”. В края на проекта експертите могат да задават на учениците въпроси по време на презентациите, които учителят или други ученици не биха могли да зададат – а подготовката за това е чудесно упражнение за критично мислене, тъй като учениците се опитват да предвидят какви ще бъдат въпросите и как ще им отговорят

Примери

Като пример за публично оповестяване на работата на учениците пред външни експерти, Ал описа проект в Охайо, в който ученици от гимназията проучват начини за подобряване на качеството на водата в местните водни пътища. Учениците са работили със специалисти от Агенцията за разширяване на селското стопанство към Държавния университет на Охайо, както и със земеделски производители и Асоциацията за подобряване на езерата, за да научат например как може да се намали изтичането на фосфати по време на дъжд. Проектът беше разширен, когато един ученик попита: “Защо да не направим нещо по въпроса?”, което накара класа да предложи програма за осиновяване на брегова линия за местно езеро. Щатът Охайо харесва идеята и създава указателни табели за програмата. (Конспектът на този проект е достъпен на bie.org.) 

Ал даде друг пример за проект, разработен от гимназиални учители по математика в Индиана, в който учениците са научили за площите на неправилни фигури и моделирането в мащаб, като са проектирали ресторанти. По време на работните дни по проекта архитекти и собственици на ресторанти от Асоциацията на ресторантьорите в Индиана са действали като експертни съветници на учениците – дори са включили вицепрезидент на веригата ресторанти Applebee’s, “за тяхна сметка”. Ал казва, че участието на експерти не е било непосилно за учениците или учителите, тъй като “една връзка води до друга, както в процеса на изследване на ПБО”.

Майк Кечеле, който преподава в гимназията за иновации “Кент” в Гранд Рапидс, Мичиган, сподели два проекта със силни примери за обществени продукти. Неговите второкурсници в “Проекта за водата”, който интегрира социални науки, химия и геометрия, научиха, че се правят планове за възстановяване на “бързеите” на река Гранд чрез събаряне и понижаване на язовири. Учениците проучиха екологичните последици за местните и инвазивните растителни видове, разгледаха въпроси, свързани с връзките с обществеността, и предложиха промени в дизайна на центъра на Гранд Рапидс, за да се възползват от очакваните промени в реката. Окончателният продукт трябваше да бъде 3D модел, но след като учениците започнаха да се свързват и да работят с външни групи и експерти, те поеха отговорност за проекта и решиха да добавят още продукти: уебсайт, плакати и карта на промените, наложена в Google Earth.

Учениците направиха публично достояние своята текуща работа, като я разработиха с участието на експертите, с които се свързаха; техните продукти не бяха просто изложени в края на проекта, въпреки че те направиха ентусиазирани заключителни презентации пред гостуващи експерти. Един от ключовите уроци, които Майк извлича от този опит, е, че “свързването на учениците с партньори от местната общност всъщност понякога може да бъде по-полезно от това на учителите. За бизнеса и партньорите от общността е по-трудно да откажат на децата”.

Майк е разработил и проекта “Избори за моята партия”, който вече е национален. Учениците се запознават с историята, политиката и управлението на САЩ и развиват умения по БЕЛ, като създават свои собствени нови политически партии, които се борят за гласоподаватели в избори. По време на проекта учениците правят работата си публична, като се свързват с ученици от други училища чрез Skype за протоколи за критика. Те създават рекламни клипове за кампанията и ги качват в YouTube, изнасят речи пред местни политици и други хора от областта, като например ръководители на кампании, и провеждат национален дебат чрез Google Hangouts.

Кали Кърди разказа за проект с водещ въпрос: “Трябва ли да се спасят селските райони на Айдахо?”, който показва как “децата просто се активизират”, когато направят работата си публична. Учениците са се свързали с щатските министерства на търговията и земеделието, за да получат данни, които са интерпретирали с помощта на преподавател от Колежа на Айдахо, който е посетил класната им стая. Кулминацията на проекта е, че учениците представят заключенията си на годишната среща на Съвета на индустрията на Айдахо. “Когато видиш едно младо момче, което почти никога не казва дума, да казва на група специалисти от индустрията, че една от изследваните от него общности не заслужава да бъде спасена, а те имаха многобройни въпроси и той ги отговори с такава компетентност… Това беше толкова горд момент за нас и за него.”

Повече информация за представянето на продукт (на Английски език): 


Основно вдъхновено е от тук: https://www.pblworks.org/blog/gold-standard-pbl-public-product – как да го реферираме?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.