Учениците прочитат два различни сценария за онлайн приятелства и обсъждат възможните рискове и ползи от общуването с непознати онлайн.
Самоосъзнатост: разбират различни видове комуникация онлайн и как те ги карат да чувстват.
Вземане на отговорни решения: разпознават, назовават и ползват начини да предпазят личната си информация, себе си и другите в онлайн пространството.
10 мин. за работа със сценариите и 10 мин. за групова дискусия
Сценарии за онлайн комуникация
Стъпки за изпълнение на дейността
Важно е да изслушвате внимателно отговорите на учениците и да задавате разясняващи и задълбочаващи въпроси, ако споделят неща, с които не сте съгласни.
Споделете с родителите за работата в часа и ги окуражете да поговорят у дома за начини, по които децата могат да отговорят на лични въпроси онлайн.
Примерни отговори:
Откажете: „Съжалявам, предпочитам да не давам такава информация в интернет.“
Променете темата: “О, човече, по-добре да не вали днес.”
Кажете това, което наистина има значение: “Няма значение как се казва улицата ми. Важното е, че е готино.”