Хелоуински игри, География и икономика, 6. клас
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№1 по География за 6. клас „Тиквено ретабло: хелоуинско пътешествие из Южна Америка?”.
Работният лист съдържа набор от игри – хелоуинско бинго с географски въпроси, задачи с анаграми и тиквена задача за природни обекти от Южна Америка.
Инструкции:
“Днес ще направим няколко задачи, които ще съчетаят географията на Южна Америка с темата за Хелоуин.
Ще започнем с игра: Южноамериканско хелуинско бинго, в която ще трябва да мислите и да използвате знанията си. Всеки от вас ще получи бинго карта. На нея има картинки – символи, които свързваме с Хелоуин. Аз държа тесте карти, на които са същите картинки.
Сега ще тегля една карта, ще я покажа, за да видите какво е изображението, а след това ще обърна гърба на картата и ще ви прочета въпроса, който е написан там. Вашата задача е да погледнете внимателно вашата бинго карта, да намерите същата картинка и да запишете отговора си точно под нея. Много важно е да не казвате на глас какво сте написали, за да може всеки да работи самостоятелно.
Когато успеете да напишете три верни отговора в редица – може да са вертикално или хоризонтално, трябва да вдигнете ръка и да кажете на висок глас думата БИНГО. Ще спрем играта и ще проверим заедно дали трите отговора са правилни. Ако всичко е вярно, вие ще спечелите правото в следващия час да получите специалната тиквена задача.
След като приключим бингото, ще продължим с малко писмени задачи. Ще ви дам работен лист. В него имате изречения, в които трябва да попълните липсващи думи – природни обекти от Южна Америка. Ще попълвате празните места самостоятелно, а след това ще проверим заедно верните отговори. Последната задача е с анаграми – трябва да подредите разбърканите букви така, че да се получи име на растение или природно богатство, което идва от Южна Америка. Когато сте готови, ще прочетем отговорите и ще обсъдим как тези култури са променили живота на хората по света.
Тези задачи ще ни помогнат да си припомним всичко, което сме учили досега, и ще ни подготвят за проекта, който ще започнем скоро. Сега вземете химикалите си и се пригответе: започвам да тегля първата карта.“



