Мини градина в класната стая
Раздел
Жизнени процеси
Времетраене
3 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- описват жизнените процеси при растенията – хранене, дишане, размножаване и развитие;
- обясняват условията, необходими за живот на растенията (вода, светлина, въздух, почва);
- разпознават и именуват частите на растението и обясняват функциите им;
- извършват наблюдения и записват резултатите в научен протокол.
Цели по умения:
Учениците:
- планират, наблюдават и документират научно наблюдение;
- работят ефективно в екип, разпределят задачи и споделят идеи;
- правят връзки между наученото и реалния живот чрез използване на практически опит;
- изразяват своите изводи устно и писмено, използвайки научна лексика.
Изследователски въпрос:
Как като агрономи да създадем устойчива мини градина с оптимални условия за отглеждане на растения?
Краен продукт:
Мини градина в класната стая и научен протокол с наблюдения
Необходими материали:
- снимки на различни растения (включително и в домашни условия)
- прозрачна чаша с вода и зелено листо
- лупи
- работен лист “Устройство на цвета”
- семена (фасул, леща, жито или други бързорастящи култури)
- саксийки/пластмасови чашки, памук, почва
- картон, бели листове
- ножици, лепило
- маркери, флумастери
- работен лист “Протокол за наблюдение на растежа и развитието на растение”
- работен лист “Части на цвета и тяхната функция”
- работен лист “Растителни агадки”
- грамота “Млад градинар”
- табло за визуализация на растежа
- осветено място в класната стая (прозорец)
Уроци и дейности
Автор на проекта
о