Мини градина в класната стая

Раздел

Жизнени процеси

Времетраене

3 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • описват жизнените процеси при растенията – хранене, дишане, размножаване и развитие;
  • обясняват условията, необходими за живот на растенията (вода, светлина, въздух, почва);
  • разпознават и именуват частите на растението и обясняват функциите им;
  • извършват наблюдения и записват резултатите в научен протокол.

Цели по умения:

Учениците:

  • планират, наблюдават и документират научно наблюдение;
  • работят ефективно в екип, разпределят задачи и споделят идеи;
  • правят връзки между наученото и реалния живот чрез използване на практически опит;
  • изразяват своите изводи устно и писмено, използвайки научна лексика.

Изследователски въпрос:

Как като агрономи да създадем устойчива мини градина с оптимални условия за отглеждане на растения?

Краен продукт:

Мини градина в класната стая и научен протокол с наблюдения

Необходими материали:

  • снимки на различни растения (включително и в домашни условия)
  • прозрачна чаша с вода и зелено листо
  • лупи
  • работен лист “Устройство на цвета”
  • семена (фасул, леща, жито или други бързорастящи култури)
  • саксийки/пластмасови чашки, памук, почва
  • картон, бели листове
  • ножици, лепило 
  • маркери, флумастери
  • работен лист “Протокол за наблюдение на растежа и развитието на растение”
  • работен лист “Части на цвета и тяхната функция”
  • работен лист “Растителни агадки”
  • грамота “Млад градинар”
  • табло за визуализация на растежа
  • осветено място в класната стая (прозорец)

Уроци и дейности

Автор на проекта

о

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.