Как да помогнем на учениците да управляват фрустрацията чрез мисловни стратегии?

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за собствената личност

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 6-ти клас. Урокът има за цел да научи учениците как да управляват чувството на фрустрация, когато нещата не се случват по начина, по който искат. Чрез интерактивни упражнения с „мислещи шапки“ учениците ще развият умението да разграничават нещата, които могат да променят, от тези, които не могат, и ще се научат как да приемат и действат според ситуацията.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще обсъдят какво е фрустрация и какво я причинява, като същевременно ще се запознаят с техники за управление на емоциите.
  • Практическо упражнение: С помощта на „мислещите шапки“ учениците ще разгледат различни ситуации и ще използват цветни шапки, за да анализират какво могат и какво не могат да променят, както и как да приемат ситуацията.
  • Дискусия и рефлексия: Учениците ще разсъждават върху ситуациите, в които са се чувствали фрустрирани, и ще обсъдят как могат да прилагат научените стратегии в бъдеще.

Ползи за учителите:

  • Развива умения за самоконтрол: Урокът учи учениците да се справят с фрустрацията по продуктивен начин, като разпознават емоциите си и прилагат мисловни стратегии.
  • Подобрява емоционалната интелигентност: Учениците се научават да разграничават нещата, които могат да променят, и да се фокусират върху това, което зависи от тях.
  • Лесен за прилагане: Урокът включва практически упражнения и интерактивни методи, които го правят лесен и интересен за изпълнение в класната стая.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да се справят с фрустрацията и да използват мисловни стратегии за справяне с трудностите и предизвикателствата в ежедневието.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Мислещи шапки” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.