Дискусия: Няма смисъл от гласуване
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Описание на работния лист “Дискусия: няма смисъл от гласуване – всички са корумпирани и не искам да избирам най-малкото зло”
Този работен лист е разработен за стимулиране на дебата относно общата липса на доверие в политическата система и възприятието, че всички политици са корумпирани. Дискусията е идеална за уроци по история, гражданско образование, или всякакви дейности, насочени към насърчаване на гражданската активност сред учениците.
Основни Характеристики и Предварителна Подготовка:
- Цел: Разбиване на мита, че гласуването е безсмислено поради всеобщата корупция, и насърчаване на разбирането, че правото на глас е основен стълб на демокрацията.
- Подготовка: Учителите могат да зададат въпроси на учениците за домашно, за да дойдат подготвени за дискусията, или да проведат дебата без предварителна подготовка, като така акцентът пада върху спонтанните мнения и размисли.
Въпроси за Дискусия:
- Размисли относно корупцията и нейното въздействие върху демократичното участие.
- Анализ на стойността на гласуването и ролята на алтернативните форми на гражданско участие.
- Обсъждане на възможностите за прекъсване на цикъла на корупцията и стимулиране на младежкото участие в политиката.
Ползи за Учителите:
- Подкрепа за Критично Мислене: Помага на учениците да развиват критично мислене като оценяват сложни социални и политически проблеми.
- Стимулира Активно Гражданско Участие: Насърчава учениците да се замислят за своята роля в демократичните процеси и значението на тяхното участие.
- Обогатява Образователния Процес: Може да се използва в различни контексти като история, гражданско образование, и час на класа, добавяйки мултидисциплинарен подход към обучението.
- Повишава Образователната Ангажираност: Активизира учениците в дебати, като ги кара да размислят и да изразяват своите мнения по актуални въпроси.
Създаден по проект за активно гражданско образование, съфинансиран от ЕС, този работен лист е ценен ресурс за учителите, стремящи се да въведат своите ученици в дълбочините на демократичните ценности.