Създаване на връзка с нещо преживяно

A girl in a classroom

Учениците прочитат внимателно текста. След това в рамките на 10 минути го свързват с нещо преживяно, нахвърляйки си няколко провокиращи ключови думи. Накрая ги използват, за да напишат провокиращо заглавие и подзаглавие на текста, което да съдържа уникална идея.

Резултат: Заглавие на текст (провокиращо) заедно с подзаглавие, което показва разбиране на ключова, уникална идея.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. Имате 10 минути, за да го свържете с нещо, което сте преживели, като си нахвърлите няколко ключови думи от преживяното. След това ги използвате, за да напишете заглавие и подзаглавие, които да съдържат уникална идея.

Предимства на стратегията

  • Добро отваряне на урок;
  • Правят асоциации с неща от живота си;
  • Вникват по-дълбоко в текста;
  • Търсят подсмисъл на текст.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • някои ученици може да се затруднят с измислянето на заглавията, подгответе си насоки;
  • някои ученици може да се затруднят с ключовата идея, но със сигурност ще е тяхна и уникална;
  • някои ученици може да се притеснят да споделят с какво са свързали текста.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Обсъждане на обществени проблеми чрез изкуство

Учениците създават съвременно изкуство – арт инсталация или друг визуален продукт, който да засяга обществено значима тема или проблем. Социална осъзнатост: децата демонстрират съпричастност и

Гражданска активност

Световни религии

Ако искате учениците ви да внимават в час и да учат с интерес, най-лесният начин е да им позволите сами да решат как да представят

Социално-емоционално учене

Игри за мозъка – Как да учим по-добре като използваме своите социално-емоционални умения?

Какво представлява мини наръчникът? Наръчникът включва дейности или стратегии, които се използват от ефективните програми за превенция, за които е доказано, че водят до определени

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали