Учениците извличат най-високата, средната и най-ниската стойност по различни критерии от таблица/диаграма. Могат да си разделят лист на три колони – според различните критерии, и да нанесат в него стойностите. Тази стратегия не отнема повече от 2-3 минути за поне 5 критерия.
Резултат: Извлича стойност по критерий (най-висока, най-ниска, средна, по-голяма…), стойност от таблица, диаграма.
Примерна инструкция
Имате 3 минути да разграфите листа си на 3 колони и по тези 5 критерия да нанесете най-високата, средната и най-ниската стойност.
Предимства на стратегията
- Учениците се научават да работят с таблици и диаграми;
- Учениците различават критериите и стойностите;
- Добра домашна работа.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- някои ученици може да са готови за минута, а други да срещнат затруднения с диаграмата.