Учениците формулират географски въпроси с отворен отговор които насърчават анализа на пространството, мястото и взаимовръзките между света на хората и света на природата.
Социална осъзнатост: Учениците изследват различни гледни точки, като пространствени, културни, политически, икономически, исторически, екологични или геоложки.
Вземане на отговорни решения: Учениците прилагат критично мислене в анализа на изучавания материал, за да формулират сложни географски казуси/въпроси.
40 мин. при първо провеждане; 10 – 15 мин., когато стане регулярна
Примерни въпроси
Стъпки за изпълнение на дейността
Може да дадете на учениците някои опори при формулирането на сложни въпроси. Например:
- Каква роля играе/изиграва … в ….
- Как … влияе на ….
- Къде трябва… и защо?
- Защо може да се случи на [едно място], но не и на [друго място]?
- Как мога да… разработя план за…
Изполвайте тази дейност регулярно в края на даден раздел или като въведение в темата на нов раздел.
Дайте за задача на учениците да обсъдят един от своите сложни въпроси със семейството и близките си и да обобщят различните гледни точки под формата на графика/доклад/таблица.