Учениците пишат писмо до конкретна историческа личност от изучавания материал.

Самоосъзнатост: разпознават силни страни у себе си и качества у другите, които ги вдъхновяват и мотивират
Социална осъзнатост: разпознават емоциите, които са изпитвали историческите личности; рефлектират върху начина, по който дадена историческа личност се е чувствала.

5-20 минути за самостоятелна работа

Без допълнителни материали

Стъпки за изпълнение на дейността

Дайте възможност на учениците да изберат сами историческата личност, за която искат да пишат или им предоставете няколко опции, от които да изберат.

Обяснете на учениците, че могат да реализират тази дейност и у дома, като пишат писмо за близък, използвайки същите опорни точки или пък до значима за тях съвременна личност.

Още полезни статии:

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Определяне на основните идеи

В тази стратегия учениците работят самостоятелно и определят основни идеи (оригинално 3-5, но зависи от фокуса и задачата) от текст/филм/урок. След определеното време се събират

Мисловна карта
Креативност

Мисловна карта

Мисловните карти са удобен начин за визуално изобразяване на идеи с помощта на схема, в която цялата информация е обединена от една ключова дума или

Къде в темата на новия раздел би задълбал един истински учен (историк, географ, физик, литератор)?
Научна грамотност

Къде в темата на новия раздел би задълбал един истински учен (историк, географ, физик, литератор)?

В първия час от даден раздел, предоставяме на учениците разнообразни уводни материали, които дават най-обща представа за темата на раздела. Учениците обсъждат по групи възникналите

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.