Открояване на конкретни теми във вестникарски заглавия/медии

Открояване на конкретни теми във вестникарски заглавия/медии

На учениците могат да се предложат вестници от една седмица, в които да откроят коя е била водещата тема, разглеждана най-много пъти в заглавията. Задачата е, освен да преброят, да разгледат защо именно тази тема е споменавана толкова пъти. Друг вариант е да се подсигурят поне 5 вестника от един ден и да се провери коя тема присъства сериозно във всеки вестник.

Резултат: Учениците разпознават важни обществени теми.

 

Предимства на стратегията

  • Стратегията развива четивна грамотност;
  • Стратегията е подходяща за индивидаулна и групова работа.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • отнема повече време, защото изисква набавяне на медийни материали;
  • подходяща и приложима е при определени теми и отнема близо цял час.

Още полезни статии:

Girl in library reading a book
Четивна грамотност

Свързване на въпросите с нещо лично

Учениците четат първо въпросите и ги свързват с нещо лично, което са преживели или на което са били свидетели, като си водят бележки и тълкуват

Ролята на учителя
Четивна грамотност

Защо четенето за удоволствие е важно за учениците

Всички си спомняме списъците със задължителна литература, които ежегодно получавахме за четене през лятото – първоначално от класните си ръководители, по-късно от учителите по български

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали