Бланка за интервю

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№4 по БЕЛ за 2. клас “Да се опознаем чрез интервю” – как изреченията ни помагат да общуваме“.

Инструкции:

На всеки ученик дайте работен лист “Бланка за интервю”.

  • “Всеки от вас получи работен лист. Първо, напишете си името там, където пише “интервюиращ”. Задачата ви е да съставите въпроси, за интервюирате другарче и да го опознаете по-добре. 
  • Не знаете обаче кой точно от класа ще се падне да отговаря на вашите въпроси. Какви въпроси ще зададете в такъв случай? 
  • Всеки от вас да ги напише на работния лист в частта “Въпроси”. През следващия учебен час ще попълним частта с отговорите. 
  • Внимавайте за правилата за писане на въпросително изречение – започва с главна буква и завършва с въпросителен знак.
  • Имате 10 минути време за работа. Целта е да напишете поне пет въпроса, с които да разберете повече за другарчето.
  • Изберете въпрос, който най-много ви харесва от тези, които сте написали в работния лист. Трябва да го прочетете на глас и да ни кажете защо сте го избрали – какво искате да разберете чрез него? Старайте се да го прочетете с подходяща интонация.”

В следващия час раздайте на всеки ученик неговия попълнен в частта “Въпроси” работен лист “Бланка за интервю”.

  • “Прегледайте бланките с въпросите, които измислихте за своя събеседник. Огледайте дали сте ги написали правилно и четливо. Ако има нужда да коригирате или допълните нещо, сега е моментът. Давам ви три минути за нанасяне на корекции.”

След това разделете класа на екипи по двама.

  • “Сега сте разделени по двама. Ще размените бланките си и всеки ще отговори писмено на въпросите на другия.
  • Старайте се да отговаряте с пълни изречения. Какъв вид изречения ще използвате при отговора? (съобщителни). 
  • Внимавайте за правилата за правопис на съобщителни изречения – започват с главна буква и завършват с точка.”

Важно!

  • Напомнете на децата да включат различни типове въпроси – за интереси, семейство, мечти и хобита. 
  • Насочвайте ги да използват правилен словоред.
  • Поощрете различията и креативността във въпросите. 
  • Постарайте се да чуете всеки един ученик от класа.
  • Обърнете внимание на правилната формулировка и интонация на въпроса.
  • Помогнете на учениците да прегледат и редактират въпросите си там, където се налага.
  • Разделете учениците по двойки – на случаен принцип или така, че двамата да не са много близки.
  • Насърчавайте учениците да отговарят пълно и уважително на въпросите и да спазват правилата за правопис на съобщителни изречения.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

prepodavame_pyzel_leten_spomen
Пъзел - летен спомен
Prepodavame.bg_3kl_ChP_PBO - Maket raka
Макет на човешка ръка
Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO Fotosintezata-zeleniya-dvigatel-na-zhivota-na-Zemyata_RL Den-v-zhivota
Малки истории от клетъчния свят - един ден в живота на хлоропласта
Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (24)
Задачи по откъси от “Балончето, което изплъши облаците”
Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (31)
Описание на роли за правене на комикс

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.