Поетичен пъзел
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№10 по Български език и литература за 4. клас “„Обичам те, родино!“ – България през очите на поезията и изкуството“.
Инструкции, формулирани към учениците:
- “Сега ще работим в малки групи – по 3-4 ученици. Всяка група ще получи различен работен лист с различна част от нашия поетичен пъзел – въпрос, който да изследва в стихотворението.
- Ще имате 15 минути, за да:
- прочетете отново внимателно частта от стихотворението, която се отнася до вашия въпрос;
- обсъдите какво разбирате, виждате, чувствате;
- отговорите на въпросите от работния лист;
- подготвите кратко представяне (до 2 минути), в което да разкажете на класа какво сте открили.
- Във всяка група трябва да разпределете помежду си ролите:
- четец – прочита на глас нужните строфи;
- записващ – пише в работния лист;
- говорител – представя изводите пред класа;
- помощник – насочва към важни думи, дава идеи.
- Ако сте трима – един ученик може да изпълнява две роли (напр. говорител и помощник).
- Важно е да обясните какво вие сте разбрали и почувствали при прочита на откъса от “Обичам те, родино!”.”
Важно!
- Предварително сформирайте групите, така че да има баланс между по-силни и по-неуверени ученици.
- Мотивирайте екипите, като заявите, че всеки представя важна част от цялостното разбиране – като парче от пъзел.
- При нужда подкрепяйте с подсказки: „Какви думи ви направиха впечатление?“, „Може ли да си представите стиховете като картина?“.
- Ученици билингви могат да рисуват образ, да използват роден език за обсъждане или да се включат като илюстратори.




