Нашата сцена
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№9 по Български език и литература за 4. клас “От думи към сцена – “Пътешествието на гъсеничката””.
Инструкции, формулирани към учениците:
- “Ученици, време е да вдъхнем живот на нашите сцени! Вие вече изтеглихте заглавията на сцените и си припомнихте приказката. Сега е време да се превърнете в драматурзи, актьори и режисьори!
- Ето какво ще правите:
- Прочетете още веднъж частта от приказката, която съответства на вашата сцена.
- Попълнете работния лист – опишете сцената, разпределете ролите, напишете реплики. Не забравяйте да включите действия и изразителност.
- Изберете кой ще бъде разказвач, ако сцената има нужда от въведение.
- Репетирайте сцената във вашата група:
- Говорете с подходяща интонация – радостно, ядосано, тъжно и т.н.
- Използвайте жестове и мимики, които показват емоциите на героите.
- Помислете за движения – ще стоите ли, ще се разхождате ли, ще използвате ли предмети?
- Съвет: ако не сте сигурни какво да кажете – помислете: Как би се чувствал героят? Как би реагирал?”
Важно!
- Обходете екипите, за да подкрепите писането на реплики – насочвайте ги към езика на приказката.
- При нужда помогнете при разпределението на ролите.
- Насърчавайте учениците да говорят ясно, изразително и уверено.
- Припомнете, че сценката не трябва да е дълга – важна е идеята и емоцията.
- Осигурете достатъчно време за запознаване с частта от приказката и писане в работния лист.
- Предложете допълнителни елементи за сценичност – плат, шапка, музикален фон, движения.




