Съставяне на гатанки по картинки
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№8 по БЕЛ за 3. клас “Приключението на Спомагателния глагол – как “съм” ни помага да разказваме истории”.
Инструкции:
Продължете часа с творческа задача.
- “Сега ученици, ще съчиняваме гатанки. Всеки от вас ще изтегли тайна карта с предмет, животно, човек или явление.
- Помислете какво би казал, ако ти си това.
- Съставете в тетрадките си 2–3 кратки изречения, които да подскажат на съучениците ви какъв е образът.
- След това ще споделите гатанката си пред класа. Останалите нека се опитат да отгатнат: “Кой си ти?”
Дайте примери на учениците.
- “Аз съм зелен и съм вкусен, когато съм сварен. Живея сред полето. Що е то? (грах)
- То е на небето. Разхожда се по цял ден. Свети и топли цялата земя. Що е то? (слънцето)
- Те са червени и сладки. Отглеждаме ги в градината. Що е то? (ягоди)”
Важно!
- Демонстрирайте с 1–2 примера.
- Подкрепете по-срамежливите ученици с подсказки (“Какъв цвят си?”, “Къде живееш?”).
- Може да водите на дъската списък с използваните форми на “съм”.
- Окуражавайте и изказвания от останалите: “Аз мисля, че той е…”




