Езикова игра “Сглоби историята”
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№8 по БЕЛ за 3. клас “Приключението на Спомагателния глагол – как “съм” ни помага да разказваме истории”, който включва 4 групи с разбъркани изречения, които учениците трябва да подредат по смисъл и да добавят правилната форма на спомагателния глагол “съм”.
Инструкции:
Разделете учениците по двойки и на всеки екип дайте плик с разбъркани изречения.
- “Сега ще работите по двойки. Във вашия плик има разбъркани изречения от история. В тях липсва глаголът „съм“. Вашата задача е да ги подредите така, че да се получи смислен разказ. Попълнете формите на ‘съм’ според личното местоимение. След това пренапишете историята в тетрадката правилно. Имате 15 минути време за работа.”
Важно!
- Разделете учениците по двойки и раздайте различни пликове, за да има разнообразие.
- Насърчавайте ги да четат изреченията на глас.
- При необходимост, напомнете, че могат да използват за помощ таблото с формите на „съм“.
- Подгответе един верен пример на дъската, след като приключат.




