Разбъркано меню
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№1 по ТП за 4. клас “Моят ресторант”.
Инструкции:
Обсъдете разликата между топлата и студената кухня. След като учениците дадат своите отговори, обобщете:
- Топлата кухня изисква продуктите/храната да е минала топлинна обработка – печене, варене, пържене, готвене на пара. Студената кухня изисква само студена обработка на храната, т.е. достатъчно е продуктите само да се измият, нарежат, натрошат, настържат и смесят, за да е готово ястието.
Разделете учениците по двойки и им раздайте работен лист с разбърканото меню на г-н Болонезе. Поставете задачата:
- В следващите 10 минути прочетете разбърканото меню на г-н Болонезе и разделете всички предлагани ястия в неговия ресторант на топла и студена кухня. Запишете ги на правилното място в таблицата.
Завършете часа с дискусия относно други храни, изискващи само студена обработка.
- Кой иска да сподели за други храни, които ги няма в менюто на господин Болонезе, но изискват само студена обработка?
Поставете задача на учениците.
- Отново по двойки, на гърба на листа с менюто, запишете три храни, с бихте допълнили менюто на г-н Болонезе – салати, десерти, сандвичи. Запишете по един сандвич, един десерт и една салата. Имате 5 минути време за работа.
Важно!
- Съдействайте на учениците при нужда и ги насърчавайте да си помагат взаимно.
- След като времето за работа изтече, поканете няколко двойки учениците да представят отговорите си.
- Разделете дъската на две части – топла и студена кухня, и запишете на правилното място ястията.
- Ако имате време, обсъдете с децата кое от изброените ястия им е любимо.
- Когато времето за работа изтече, помолете всички двойки от класа да споделят своите предложения, като при нужда коригирайте отговорите им.
- Съставете си ваш списък с предложения, които да ползвате, ако учениците се затрудняват да дадат свои такива.




