Диви и домашни животни

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по ТП за 1. клас “Моята ферма”.

Инструкции:

Сложете си хартиена фермерска шапка на главата.

  • Погледнете тази шапка на главата ми. Можете ли да познаете каква професия представям?

Задайте следващ въпрос: 

  • По какво познахте, че съм фермер? Как стигнахте до този извод?

Обобщете, че целта на днешния урок е децата да разберат повече за домашните животни, грижите, които полагаме за тях, какво представлява фермата като място за отглеждане на тези животни и каква е ролята на фермера.

Задайте въпроси за припомняне на предходните знания: 

  • Къде живеят дивите животни? А къде живеят домашните животни?

Обобщете отговорите на учениците: 

  • Точно така! Дивите животни обикновено живеят в гората и сред дивата природа, където могат да бродят свободно. А домашните животни? Правилно, те живеят при нас, хората, във фермата или у дома, и там ние се грижим за тях.

Надградете като помолите учениците да дадат няколко конкретни примера: 

  • Може ли някой да ми даде пример за диво животно и къде живее то? А за домашно животно?

Насочете вниманието на учениците към този работен лист. Обяснете целта на дейността: 

  • Днес ще работим по двойки, за да разберем къде живеят различните животни – в дивата природа или с нас, в селскостопанските дворове. Вашата задача е да групирате животните на “диви” и “домашни”.

Дайте на децата ясни инструкции за работа:

  • На работния лист виждате различни животни. Обсъдете с партньора си кое животно къде живее – дали е домашно, или диво. След като се съгласите, изрежете всяко животно и го залепете на правилното място в листа. Имате 5 минути за тази задача. 

Важно!

  • Разделете учениците предварително на двойки и раздайте на всяка двойка по един работен лист.
  • Диференцирайте дейностите според индивидуалните особености на учениците – на някои ученици може предварително да са изрязани животните от работния лист, за да не изостават и да завършат задачите си по време на часа.
  • След като времето изтече, поканете една или две двойки да представят своя работен лист пред класа и да обяснят своите решения. Използвайте този момент за дискусия и корекции, ако е необходимо.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO Tainite-na-kletuchnata-reprodukciya_RL Laboratoren-dnevnik (1)
Лабораторен дневник "Клетъчно делене"
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Prilagatelnite-imena-v-prikazniya-svyat_RL Prilagatelni-zavurshvashti-na-en-i-nen
Прилагателни имена, които завършват на -ен и -нен
Prepodavame.bg_5kl_TP_PBO-Klasna-staya-na-mechtite_RL-Podgotovka-za-predstavyaneto
Подготовка за представянето (инструкции)
Prepodavame.bg-RL-Opisanie na grad
Описание на град
Prepodavame.bg_1kl_MAT_PBO Piratsko prikluchenie na ostrova na sakrovishtata_RL - Samoocenachna karta piratski karti
Самооценъчна карта "Нашата карта на пиратски остров", Математика, 1. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.