Как да използваме делението с кръгли десетици в реалния свят?
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№8 по Математика за 4. клас “Математически изследователи – тайните на делението и измерването“.
Инструкции, формулирани към учениците:
- “Ще започнем днешния урок с една текстова задача, която ще решим заедно – задача 1 от работния лист пред вас:”
В аптека разпределили 1500 хапчета, като ги сложили в опаковки по 10 хапчета. След това разпределили опаковките в 3 кашона. Колко хапчета има във всеки кашон? Колко кутии са получили? Какъв числов израз бихте използвали?
Важно!
- Раздайте на всеки ученик работен лист “Как да използваме делението с кръгли десетици в реалния свят?”.
- След като изслушате предлодложенията за решаване, обобщете, че съществуват поне три верни стратегии за решаване:
- (1500 : 10) : 3 – първо намираме броя на опаковките, после ги делим на 3 кашона;
- (1500 : 3) : 10 – първо разпределяме хапчетата в 3 кашона, после изчисляваме колко опаковки са нужни;
- 1500 : (10 × 3) – намираме директно колко хапчета влизат в един кашон.
- Подчертайте, че и трите начина водят до един и същи отговор – 50 хапчета в кашон, но показват различни стратегии на мислене.
- От направените изчисления обобщете, че когато и делимото, и делителят завършват на нули, можем да премахнем равен брой нули от двете числа и да изчислим по-лесно частното.




