Защо да гласувам и как да се подготвя?

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Този работен лист е предназначен за ученици от 11. и 12. клас и има за цел да насърчи активното участие в изборите и да подготви младите избиратели за информирано гласуване. Материалът е разработен за час на класа и включва интерактивни дейности, дискусии и видео ресурси.

Основни Елементи на Урока:

  • Ангажиране и Представяне на Темата (15 минути):
    • Обсъждане на важността на гласуването като средство за даване на власт на избраните представители.
    • Гледане и обсъждане на видео, което насърчава гласуването.
    • Въпроси за размисъл: Защо е важно да се гласува? Какви са последиците, ако не сме подготвени за гласуване?
  • Изследване и Приложение (15 минути):
    • Учениците се разделят на групи и гледат допълнителни видеа, свързани с подготовката за гласуване.
    • Дискусия в групи относно значението на подготовката и информирания избор.
  • Представяне (10 минути):
    • Всяка група подготвя кратко представяне, което да насърчи съучениците им да се подготвят за гласуване, използвайки посланията от видеата.

Полезност за Учителите:

  • Насърчава Активно Гражданско Участие: Работният лист мотивира учениците да участват активно в изборния процес и да осъзнаят значението на техния глас.
  • Развива Критично Мислене: Дейностите и дискусиите помагат на учениците да анализират и оценяват политическата информация и послания.
  • Интерактивен и Ангажиращ Подход: Включването на видеа и групови задачи прави урока интересен и динамичен, стимулирайки активно участие.
  • Подходящ за Мултидисциплинарно Обучение: Материалът може да бъде интегриран в различни учебни дисциплини, включително гражданско образование и история.

Създаден по проект “Как да преподаваме активно гражданство?”, съфинансиран от Европейския съюз, този работен лист е ценен ресурс за учителите, които искат да подготвят своите ученици за информирано и активно участие в демократичния процес.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Rabotilnica-za-prikazki_RL-Struktura-na-prikazkata-Kakvo-kazvashe-chainikut
Структура на приказката "Какво разказваше чайникът" от Светослав Минков
Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (2)
Правописни затагки (кръстословици, анаграми)
44
Изходен билет: В обувките на учителя
Prepodavame.bg_12kl_GO_PBO OON_ RL Socialni-ikonomicheski-ekologichni-predizvikatelstva
Социални, икономически и екологични предизвикателства
Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (19)
Въпроси за рефлексия по проект “Дървото на думите”

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.