Природни ресурси на България и човешкото влияние върху тях
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№3 по Човекът и обществото за 4. клас “Репортажи за бъдещето“.
Инструкции:
Поставете задача на отборите.
- “Всеки отбор ще създаде репортаж. Най-напред трябва да съберете информация за него: имате за изследователска задача да проучите природните ресурси на България. Първо изберете като екип дали да се съсредоточите върху водата, почвата, полезните изкопаеми, климата, природните обекти или нещо друго.
- Проучете самостоятелно как хората използват тези ресурси в стопанската си дейност и какви промени в околната среда настъпват в резултат на човешката намеса. Насърчавам ви през почивните дни да посетите със семейството си някоя близка защитена територия и да направите снимки. Може да проведете и интервю – с ваш роднина или близък, който има отношение към темата на изследването”
Раздайте на всеки ученик работен лист, който да попълни самостоятелно, след като с екипа са избрали определен природен ресурс за изследване.
- “Попълнете в този работен лист информацията, която сте събрали. Важно е да посочите източника на информация.”
Важно!
- Направете демонстрация на това как изглеждат подходящите статии в интернет: дата на публикуване на статията, автор на публикацията, цитирани научни издания. Обърнете внимание, че е добре да се прави проверка на фактите от няколко независими източника.
- Покажете статия и пуснете аудио репортаж на Книговище – сайта, която поддържа платформата Вижте – новините на детски език, за да им покажете завършен журналистически материал.




