Компоненти на емоционалната интелигентност
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист по ПБО№3 по Философия за 8. клас “Създай своя латиноамериканска “сапунка”, наситена с емоции”.
Инструкции, формулирани към учениците:
“Разделете се на малки групи (3-4 човека). За предстоящата задача получавате един работен лист – “Компоненти на емоционалната интелигентност”. С негова помощ ще се запознаете с понятията самосъзнание, саморегулация, емпатия и социални умения. Дискутирайте в групата какво означава всяко едно от тях и дайте по един пример от ежедневието си.
Сега ще разгледаме 2-3 кратки сценария, типични за латиноамериканска сапунена опера. Наблюдавайте внимателно. След всеки сценарий ще ви дам малко време да обсъдите в групата си:
- Кои емоции изпитват героите? Как разбирате това?
- Кои от компонентите на емоционалната интелигентност (самосъзнание, саморегулация, емпатия, социални умения) проявяват героите? Къде липсват?
- Как тези прояви/липси влияят на конфликта/отношенията?
- Ако героят беше емоционално по-интелигентен, как би се развила ситуацията?
Представете своите анализи и заключения пред класа. Дискутирайте различията в изразяването и справянето с емоциите в сапунените опери и реалния живот.”
Важно!
- Подгответе (или ги изиграйте) 2-3 кратки, драматични или комедийни сценария от латиноамерикански сапунени опери , които ясно илюстрират прояви или липси на емоционална интелигентност. Включете латиноамерикански имена и ситуации.
- Насърчавайте учениците да анализират защо героите действат по определен начин, а не просто какво правят.



