“Зайко” от Юлия Момчилова
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№10 по Български език и литература за 3. клас “Прилагателните имена в приказния свят – употреба на сравнителна и превъзходна степен”.
Инструкции:
- “Ученици, сега ще ви прочета откъс от приказката „Зайко“ на Юлия Момчилова.
- Опитайте се да си представите как изглежда героят – какво прави, как говори, как се държи.
- След като чуете текста, ще обсъдим заедно:
- Какво научихте за Зайко от прочетеното?
- Как бихте го описали с думи?”
След като прочетете откъса, преминете към дискусия.
- “Как бихте описали с думи Зайо? Когато споделяте, използвайте думи, които отговарят на въпроса „Какъв е Зайко?“. Пример: силен, грижлив, мъдър, весел, бърз.
- Думите, които използвахте за описание на героя са прилагателни имена.”
Разделете класа на екипи по двама и на всяка двойка дайте текст на приказката “Зайко” от Юлия Момчилова и работен лист – таблица за групиране на прилагателни имена.
- “Ученици, сега ще работите по двойки.
- Прочетете текста заедно и потърсете в него прилагателни имена, които описват Зайко или други герои от приказката.
- Запишете тези думи в таблицата според тяхното значение. Пример:
- цвят: оранжев, бяло
- форма: дълги, кръгли
- големина: големи, малки
- характер: мъдър, грижлив
- емоция: доволен, ядосан
- Когато сте готови, подгответе се да споделите откритията си с останалите.”
Важно!
- Четете изразително, за да провокирате въображението на учениците.
- Насочвайте учениците към прилагателни имена: „дълги уши“, „гръмогласен“, „силен“, „мъдър“, „грижлив“.
- Записвайте прилагателните имена върху табло или флипчарт.
- За разделянето класа на двойки може да използвате онлайн приложение Gynzy.
- При нужда – припомнете как се разпознават прилагателните (думи, които са признак на съществителните имена и отговарят на въпрос: „Какъв? Каква? Какво? Какви“).




