Предмети – герои в приказката
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№4 по Български език и литература за 4. клас “Работилница за приказки, вдъхновена от “Какво разказваше чайникът” от Светослав Минков “.
Инструкции, формулирани към учениците:
- “Ученици, сега ще измислите свои приказки! Готови ли сте за малко вълшебство?
- Класът е разделен на екипи по 3–4 ученици. Всеки екип изтегля две листчета с предмети. Това ще бъдат вашите герои – например чадър и обувка, възглавница и часовник, молив и гума.
- Помислете заедно и отговорете на следните въпроси в работния лист:
- Кои са вашите герои?
- Как се казват? (Дайте им имена, които ги описват – например Сънчо Възглавничко и Тик-Так Часовникар)
- Как изглеждат? (Опишете с цветове, размери, изражение, ако имат лице – може дори да имат обувки или очила!)
- Защо се карат? Какъв е техният проблем? (Единият пречи на другия? Искат едно и също нещо?)
- Какво се случва в началото, след това и накрая? Ще се сдобрят ли? Ще ги срещне ли трети герой, който ще ги помири?
- Направете илюстрация – нарисувайте героите или сцена от вашата приказка. Не е нужно да сте художници – важно е да се вижда идеята!
- Подгответе се да представите идеята си пред класа. Един от вас ще разказва, друг ще показва рисунката, третият може да играе герой – или всички заедно!”
Важно!
- Следете за балансирано участие на всички в екипа – насърчавайте да се редуват в измислянето, рисуването и представянето.
- Наблюдавайте екипите, задавайте насочващи въпроси: „А какво ще се случи, ако…?“, „Ами ако се появи трети герой?“
- Подгответе табло „Скрин с идеи“, на което учениците могат да залепят листчета с думи или фрази за вдъхновение.
- Следете времето за работа. Ако учениците не успеят да завършат работния лист, осигурете допълнително време за завършване на задачата.




