Раздел

Таблично умножение и деление

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават таблиците за умножение и за деление;
  • познават мерните единици за време: минута, денонощие, седмица, месец, година и означенията на минута и година (мин, г.);
  • преобразуват мерните единици за време от една в друга: час и минута; денонощие и час; седмица и ден; месец и ден; година и месец;
  • определят времето по часовник в часове и минути.

Необходими материали:

  • часовник 
  • изследователските папки
  • табло “Мерни единици за време”
  • задачи за четене от учителя “Природа и време”
  • работен лист “Природа и време”
Колко време е нужно?
10 минути
Въведение

Учениците си припомнят мерните единици за време чрез интересни примери от природата.

Инструкции

  • "Ще ви покажа различни ситуации от природата и ще си припомним мерните единици за време и как се преобразуват.
  • Да си припомним първо мерните единици за време:
    • Час – 60 минути
    • Денонощие – 24 часа
    • Седмица – 7 дни
    • Месец – приблизително 30 дни
    • Година  – 12 месеца
  • Сега ще ви прочета няколко изречения. Помислете колко време трае всяко от събитията в изреченията и кажете коя единица за време е подходяща.
  • Да си припомним и как определяме времето по часовник в часове и минути. Коя стрелка какво показва?"

Обобщение

"Припомнихме си как да измерваме време в природата и кои мерни единици са подходящи за различни ситуации."

Важно!

  • Използвайте реални примери (растеж на растения, ежедневни активности на животни).
  • Подчертавайте връзката между единици (час - минути, седмица - дни).
  • Насочвайте учениците да използват примерното табло “Мерни единици за време”.

Материали за дейността

Измерваме времето
15 минути
Работа по двойки

Учениците решават задачи от работен лист с животни и растения, като разпознават време по часовник и упражняват преобразуване на мерни единици за време.

Инструкции

  • "Ще работите по двама и ще получите лист със задачи.
  • Прочетете задачите внимателно и пресметнете. Използвайте знанията си за мерните единици за време. Където е удобно, може да използвате таблично умножение или деление.
  • Ако имате нужда, използвайте таблото с мерни единици за време."

Обобщение

"Упражнявахме измерване на време за различни процеси в природата, работа с часовник и преобразуване на мерни единици за време."

Важно!

  • Следете дали учениците използват правилните мерни единици.
  • Следете за правилно разчитане на часовника.
  • Насочвайте с въпроси, ако се затрудняват, или ги насочвайте към таблото с мерни единици за време.

Материали за дейността

Как преобразувахме времето?
10 минути
Рефлексия

Учениците проверяват решенията на задачите си, обсъждат трудностите и прибавят листа с решения в папките си.

Инструкции

  • "Хайде заедно да проверим решенията на задачите.
  • Кое ви беше най-лесно? Кое ви затрудни?
  • След проверката на гърба на листа заедно нарисувайте нещо от днешния ден - част от задача, нещо свързано с природата или което ви е впечатлило от урока.
  • Приберете листа в папката си."

Обобщение

"Проверихме как да преобразуваме време в реални ситуации и прибавихме и това упражнение към останалите в изследователската папка."

Важно!

  • Насърчавайте учениците да обясняват решенията си.
  • Насърчавайте правилно подреждане на материалите в папките.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.