Езикова игра “Снежинки”
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№8 по БЕЛ за 3. клас “Приключението на Спомагателния глагол – как “съм” ни помага да разказваме истории”.
Инструкции:
Разделете учениците по двойки и на всяка двойка дайте работен лист и инструкции.
- “Ученици, ще работите по двойки. Всеки екип получава работен лист с изречения-пъзели, в които липсва спомагателния глагол „съм“.
- Прочетете всяко изречение внимателно и открийте коя форма на спомагателния глагол липсва.
- Опитайте се да разберете кой говори или кой извършва действието в изречението (използвайте лични местоимения – аз, ти, той/тя, ние и т.н.), за да изберете точната форма на „съм“.
- Попълнете липсващите думи в празните места, така че всяко изречение да стане граматически правилно и ясно.
- След като попълните всички пъзели, прочетете всяко изречение на глас в екипа, за да проверите дали звучи правилно.
- Запишете изреченията на редовете отдолу в работни лист.
- В края на часа ще отделим 5 минути, в които ще поканя няколко екипа да споделят. Бъдете готови да прочетете едно от своите изречения пред класа.”
Важно!
- Подгответе няколко варианта на пъзел-изречения, подходящи за различни нива в класа.
- Насърчавайте учениците да използват таблото с формите на „съм“ за помощ.
- Оставете накрая 5 минути време, в което няколко двойки да прочетат своите изречения пред класа.




