Жива и нежива природа и примерно лапбук разположение
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№1 по Родинознание за 2. клас “Лапбук “Обичам природата”.
Инструкции:
Разделете учениците в групи по трима.
- “Природата разделяме на два вида – жива и нежива природа. Според вас какво включва живата природа?
- Да, това са хората, животните и растенията, които се хранят, дишат, растат. Всичко останало е част от неживата природа.”
Преминете към екипната задача.
- “Всяка група ще получи основата на своя лапбук – картон размер А3, както и набор от думи и картинки – работен лист “Жива и нежива природа”.
- Разгледайте елементите в работния лист и ги изрежете. Обсъдете в групата как да разпределите предоставените думи и картинки в две категории: “жива природа“ и “нежива природа“. Към всяка картинка напишете какво изобразява. Внимателно помислете как елементите си влияят помежду си и след това ги поставете на съответните места в лапбука.
- Получавате и почва в пликче, което ще закачите на лапбука като част от коя природа?
- Точно така, от неживата природа. Почвата е важен компонент от екосистемата.”
Важно!
- В работния лист се намира примерно разположение на категориите върху лапбука. Това разположение не е задължително, но помага на учителя и на учениците да видят как може да се организират елементите.
- Насърчете учениците да напишат върху картинките какво представляват отделните категории, за да направят лапбука по-информативен и индивидуален.




