Декор, костюми и разпределение на ролите

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№18 по БЕЛ за 3. клас “Как да направим света златен, сребърен и скъпоценен? – вълшебният свят на „Розово-захарна-скъпоценна приказка“ от Кина Къдрева”. 

Инструкции:

Разделете класа на четири групи.

  • “Ученици, настъпи момента, в който заедно ще създадем нашия “розово-захарен” театър! Всеки от вас ще има важна задача в подготовката на представлението. Разделяме се на четири групи.

Група 1: Художници на цветя

  • Вие ще изработите големи хартиени цветя, които ще “разцъфнат” по време на представлението.
  1. Помислете какви цветя са описани в приказката: иглики, минзухари, глухарчета.
  2. Изрежете или нарисувайте 3–4 различни вида.
  3. Цветята ще се носят от група ученици, всеки от който ще държи по едно от тях.

Група 2: Актьори – Гласовете на приказката

  • Вие ще репетирате репликите на основните герои – пряспата, котарака, птичето, слънцето и разказвача.
  1. Помислете и изберете своята роля.
  2. Прочетете на глас репликите от сценария.
  3. Репетирайте изразително говорене, така че по вашата интонация да се разбере кога героят е весел, кога е изненадан, изплашен или радостен.
  4. Можете да добавите към вашето изпълнение леки жестове и мимики.

Група 3: Звукова картина

  • Вие ще подготвите всички вълшебни звуци от приказката:
  1. “Джин! Джин!“ – използвайте звънчета или чашки.
  2. Разтапяне на пряспа – шумолене с хартия.
  3. Поток от злато и сребро – наливане на вода от бутилка.
  4. Магически звук при промяна – пляскане.
  • Тествайте инструментите и решете кой от вас какъв звук ще създаде.

Група 4: Художници на фона

  • Вие сте вълшебните художници, които ще създадат декора на нашата приказна сцена! Вашата задача е да нарисувате красивите и вълшебни картини от „Розово-захарно-скъпоценна приказка“, които ще поставим зад актьорите като фон.
  • Разпределете се и изберете кой какво ще рисува: 
  1. захарната пряспа на покрива;
  2. котаракът боядисва в розово облаците;
  3. слънцето в златно-сребърно поточе;
  4. златна, сребърна, скъпоценна цветна поляна; 
  5. сцената с тримата герои – птичето, котаракът и слънцето.
  • Рисувайте с ярки цветове. Използвайте пастели, флумастери, цветни моливи.”

Важно!

  • Помогнете на всяка група да разбере своята задача, като дадете пример и подкрепа. Раздайте на всеки отбор инструкции за работа по групи, за да могат да си припомнят какво се очаква от тях.
  • Обърнете специално внимание на Група 2 – нека четат репликите изразително, дори да не запомнят целия текст.
  • При необходимост от време отделете още един учебен час само за тази дейност – за завършване на рисунките и репетиция по сценария.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Worksheet-mock up (8)
Късмети за кафе: Образование
prepodavame_leksikonut_na_uchitelya
Лексиконът на учителя
Copy of Prepodavame.bg-Worksheet Mockup-horizontal (2)
Таблица за сравняване на правопис
69
Характеристика на герой от книга
Работен лист оцветяване, цветовете на есента.
Цветовете на есента

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.