Математически казуси
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№8 по Математика за 4. клас “Математически изследователи – тайните на делението и измерването”.
Инструкции, формулирани към учениците:
- “Сега ще работим отново в екипи по няколко различни казуса. Използвайте различни стратегии за деление. Запишете решенията си и как сте стигнали до тях.
- При решаване на казусите:
- Прочетете текста на задачата внимателно.
- Разделете я на стъпки.
- Определете стратегия за решаване (таблица, чертеж).
- Подгответе визуално представяне на решението.”
Важно!
- Разпределете групите с по трима или четирима ученици.
- Насочвайте ги към прилагане на стратегии, а не бързо смятане.
- Припомнете визуални стратегии като използване на таблици, чертежи, рисунки.
- Насърчете ги да си задават въпроси като: какво търсим, какво ни е необходимо, за да го намерим, имаме ли данните и как може да стигнем до тях, ако ги нямаме.
- Ако имате група, която е се справя по-бързо, предизвикайте ги те да създадат подобен математически казус, който е от реалния живот.




