Откъс от статия за делфини

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№14 по БЕЛ за 3. клас “Животът на делфините” – създаване на научнопопулярен текст”.

Инструкции (формулирани към учениците) :

“Ученици, днес ще създадем собствен научнопопулярен текст, но първо  нека разберем как трябва да изглежда един добър научнопопулярен текст.

Да разгледаме заедно примера, който ще ви прочета.

Какво забелязвате? Как започва текстът? Какво научаваме в основната част? Как завършва? Какви думи се използват?

Сега помислете и отговорете: какво прави този текст лесен за разбиране и интересен за читателя?”

Важно!

  • Подчертайте използването на факти, ясна структура и достъпен език. Насочвайте учениците с въпроси, за да ги ангажирате активно.
  • Раздайте на всеки ученик работен лист “Какво е научнопопулярен текст?”, който ще служи за подкрепа при необходимост от припомняне.

Използвани източници:

National Geographic България. (2023). Време е да поговорим: Могат ли хората и делфините да общуват?  https://www.nationalgeographic.bg/a/vreme-e-da-pogovorim-mogat-li-xorata-i-delfinite-da-obshhuvat

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Ot-dumi-kum-scena-Puteshestvieto-na-gusenichkata_RL-Kakvo-pravi-prerazkaza-dobur
Какво прави преразказа добър?
53
Пресмятане със зар
Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (6)
Текстове за редактиране с правописни грешки
Prepodavame.bg_5kl_BEL_PBO Prikazno tokshoukoi e dobriqt i koi e loshiqt geroi_RL - V tarsene na vrazki
В търсене на връзки, Литература, 5. клас
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Zhivotut-na-delfinite_RL Morskite-obitateli (1)
Морските обитатели - съчинение

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.