Етапи на проект “Пермакултура в училищния двор”

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по Технологии и предприемачество за 7. клас “Пермакултура в училищния двор“.

Инструкции, формулирани към учениците:

  • “Ученици, да огледаме училищния двор заедно. Какво виждате? Харесва ли ви? Има ли достатъчно природа тук?
  • Нека да обсъдим как хората влияят на околната среда. Кой иска да сподели примери?
  • Ние, хората, може да използваме различни мерки за намаляване на негативното влияние. За какви мерки се досещате вие?
  • Такива мерки могат да бъдат:
    • Преход към възобновяеми енергийни източници.
    • Устойчиво управление на природните ресурси.
    • Намаляване на отпадъците и подобряване на рециклирането.
    • Използване на екологични технологии и практики.
    • Опазване и възстановяване на естествени екосистеми.
  • Именно към последните спада и пермакултурата.
  • Пермакултура означава “постоянно земеделие”. Тя се основава на наблюдение на природата и следване на нейните модели. Изгражда се земеделие без много външна намеса, възможно най-близо до естествената природата. Нейни основни принципи са грижата за земята и грижата за хората.”

Важно!

  • Като подготовка за проекта проучете пермакултурата – наука за дизайн на човешки местообитания и продуктивни земеделски системи, наподобяващи максимално естествените и взаимодействащи хармонично с природната среда (за улеснение ви предлагаме в работния лист към този урок ще намерите план за създаване на проект за пермакултура в училищния двор).
  • Изведете учениците в училищния двор и им обяснете същността на пермакултурата. Обсъдете как човешката дейност влияе на околната среда и как пермакултурата може да помогне за намаляване на този негативен ефект. Очаквани отговори: замърсяване на водите, въздуха, почвата; обезлесяване; загуба на биоразнообразие; изчерпване на природни ресурси; прекомерна употреба на пластмаса и т.н. Обяснете, че освен негативно, хората могат да вземат мерки за намаляване на това влияние и да го превърнат в позитивно.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_ChP_PBO Mini gradina v klasnata staya_RL Chasti-na-cveta
Части на цвета и тяхната функция
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Zhivotut-na-delfinite_RL Checklist (1)
Чеклист за редакция на съчинение
Prepodavame.bg_5kl_GEO_PBO Da se dokosnem do Africa_RL - Pismo ot Africa
Писмо от Африка
Prepodavame.bg_2kl_MAT_PBO-Predstavlenie-s-maski_RL-Kvadratna-mreja
Квадратна мрежа
Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO Kletachni organeli-nevidimite geroi na kletachnata aktivnost_RL - List s primerni metafori
Лист с примерни метафори, Биология, 9. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.