Моята хранителна пирамида

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по ТП за 3. клас “Моята готварска книга”.

Инструкции:

Покажете на учениците изображение на хранителна пирамида и разяснете концепцията, като започнете от долу нагоре. 

  • Какви храни забелязват на първото ниво? Какво е то по големина спрямо останалите нива? На второто ниво какво виждате?
  • Идеята на пирамидата е да насърчи разнообразието и баланса в храненето. Можем да консумираме храни от всички групи и нива на пирамидата, но в подходящи количества.

Когато минете през всички нива, обобщете.

  • На най-долното ниво на хранителната пирамида ще видим хляб, картофи, ориз, макаронени изделия и зърнени закуски. Тези храни заемат най-голяма част от храненето ни през деня, защото осигуряват енергия на организма. Следващото ниво включва плодове и зеленчуци, които са богати на витамини. На третото ниво се намират млякото, млечните продукти, месото, яйцата, рибата, ядките и бобовите храни. Млякото и млечните продукти са полезни за укрепването на костите и зъбите, а месото, яйцата, рибата, ядките и бобовите храни подпомагат изграждането на мускулите. На върха на пирамидата са храните, от които трябва да консумираме в най-малко количество – те съдържат много калории и малко полезни хранителни вещества. 

Преминете към дейността за самостоятелно създаване на хранителна пирамида, като раздадете на всеки ученик този работен лист. Поставете им задача и дайте ясни инструкции:

  • В следващите 20 минути трябва да запълните тези празни хранителни пирамиди. Изрежете от брошурите различни храни и ги залепете на правилното стъпало.

Важно!

  • Помолете учениците предварително да си носят брошура на голяма хранителна верига. 
  • Съдействайте на децата и при нужда ги насърчавайте да си помагат взаимно. 
  • Ако сте забелязали, че някои ученици срещат трудности при боравене с ножици, може предварително да изрежете за тях по една-две храни от различните стъпала на пирамидата.
  • След като времето за работа изтече, предвидете десет минути за обсъждане на дейността. Поканете няколко деца да представят пирамидите си пред класа.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Worksheet-mock up (17)
Лидерска роля в класната стая
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Stroiteli-na-izrecheniya-Kak-da-pishem-pravilno-slojni-izrecheniya_RL-Otkrii-lipsvashtata-duma
Открий липсващата дума!
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Az ti i vsichki zaedno:Svetut na lichnite mestoimenia_RL - Tablo s lichni mestoimenia
Табло с лични местоимения
Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (28)
Стъпки за изработване на дигитален комикс
Prepodavame.bg_5kl_GEO_PBO Kashta za men misiq arhitect_RL - Mislovna karta
Мисловна карта “Какво трябва да знае архитектът?”, География и икономика, 5. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.