Бланка с критерии за успешен текст

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№5 по Български език и литература за 2. клас “Описвам с думи – животът около мен”.

Инструкции:

Покажете на учениците визуализацията на процеса на писане. Уверете се, че всеки ученик има пред себе си попълнения работен лист от предходния урок, тетрадка за писане и критериите за успех.

  • “Проверете дали всеки от вас има попълнения работен лист “Подготовка за текст описание” и тетрадка за писане.
  • Вече преминахме през първата стъпка при писане на текстове – планиране, когато попълнихте работния лист. Следва писане на чернова и редактиране, което ще направим днес. 
  • Черновата ще я напишете в тетрадките си. При нея и при редактирането на текста ще се водите от критериите за успех.
  • Накрая ще минем и през последната стъпка – обратна връзка.”

Помолете учениците да погледнат листа с критериите за успех.

  • “Нека заедно прочетем критериите за успех – тоест на какво да обръщате внимание, когато пишете своя текст. “

След като преминете по всеки от критериите, дайте инстркции за работа.

  • “Започнете да пишете своя текст описание. Опитайте се всички отговори от работния лист да включите в описанието. Не забравяйте да използвате повторение и/или изброяване. Помислете отново за подходящо заглавие.”

Преминете към редактиране на текста.

  • “Който е готов с черновата, нека започне да си преглежда и редактира текста. Разгледайте отново критериите за успех от бланката. Следвайте ги, когато редактирате. Проверете всичко ли сте включили и дали правилно сте изписвали думите. 
  • Запазете бланката с критериите за успех. Ще ви е необходима за следващия път. Тогава чак финално ще отбележим дали са изпълнени критериите.

Важно!

  • Поставете визуализацията на процеса на писане на видно място по време на работата по проекта и докато обяснявате, посочвайте стъпките.
  • Разходете се между учениците. 
  • Давайте обратна връзка, но не редактирайте вместо тях. 
  • Насърчавайте ги да довършват черновата, дори да не е съвършена.
  • Разяснявайте критериите, ако е необходимо.
  • Напомнете на учениците, че към момента само се ръководим от критериите за успех, но не отбелязваме дали са изпълнени или не. Това ще се случи през следващия учебен час.
  • Напомнете, че редактирането не е само “поправка на грешки”, а усъвършенстване. 
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO-Katalitichni-reaktsii_RL-Termini
Каталитични реакции (термини и понятия)
59
Графичен органайзер: Основна идея
Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (9)
Анаграми
Copy of Prepodavame.bg-Worksheet Mockup-horizontal (4)
Стъпки за Хакатон за правата на човека
Kakvi sa plusovete na EU
Какви са плюсовете на ЕС?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.