Карта на съкровището от ПБО “Открий съкровището”

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по БЕЛ за 2. клас “Открий съкровището”.

Инструкции:

Скрийте зад гърба си разпечатаната карта на съкровище.

  • Ученици, от какво се нуждае всеки търсач на съкровище?
  • Да, точно така – от карта на съкровище.
  • Ето какви ще са етапите на играта, през които ще минавате. За да ги преминавате, ще трябва да познавате добре някои правописни правила. Ето кои са те:
  • Етап 1 – правопис на гласните в думите, правопис на звучните и беззвучни съгласни в думите 
  • Етап 2 – правопис на думи с букви “щ, ю, я, дж, дз”
  • Етап 3 – правопис и/й и ьо/йо в думите
  • Етап 4 – съставяне на изречение от разбъркани думи и намиране на съкровището.”

Покажете картата на играта – “Пътешествие през правописа”. Проверете знанията на децата и ги запознайте с предстоящите им задачи за всеки етап. Заедно измислете по няколко думи от всяко ниво, които запишете на дъската. 

  • Сега ще минем през всяко от нивата и ще упражним заедно това, което ще правите след това по групи.
  • Хайде да измислим думи, в които би могла да се сгреши правописа на гласна. Например: “г_ра”. Как проверяваме коя е правилната гласна? Търсим дума, в която гласната е под ударение и се чува ясно – “горски”. Дайте предложения за други думи с липсващи гласни.
  • Сега ще направим същото упражнение с думи, в които може да се сгреши правописа на звучни или беззвучни съгласни. Например “лъ_“. С коя дума можем да проверим коя е липсващата съгласна? – “лъвове”, “лъвица”, “лъвски”.
  • Следващата ни задача е да измислим възможно най-много думи, в които има поне една от буквите “щ, ю, я, ц, ч, дж, дз”. Буквата може да е навсякъде в думата, не е необходимо само да започва с нея. Например: щъркел, къща, ягода, Мая, ютия, люто, джапанка, дзън, джудже…”
  • В това ниво ще си припомним кога в думата се пише и или й. Тук също ще измисляме думи, в които можем да сбъркаме правописа на букви И или Й и ще трябва да познаваме как се пишат. Например: пе_ка. Как разделяме думата на срички: пей-ка, следователно се пише с й. С коя буква завършва думата “трамва_” в единствено число? Хайде да измислим думи и да определяме с коя буква се пишат: и или й. 
  • Ще направим същото упражнение и с думи, в които можем да сгрешим правописа на ьо или йо. Хайде да си припомним правилата с думите: Йордан, майонеза, сьомга.
  • През подобни задачи ще преминете и вие по време на играта, за да стигнете до съкровището.

Важно!

  • Използвайте ясна визуална карта, по която ще се движат децата – нарисувана пътека с етапи.
  • За всеки етап изброявайте ключовите правописни правила и примери.
  • Поощрявайте учениците да предлагат примери – така се чувстват включени и по-лесно запомнят.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Glagolnite-vremena-v-deistvie-Teatar-na-dvijeniqta_RL-Glagolen-labirint
Глаголен лабиринт, БЕЛ, 4. клас
Prepodavame.bg_1kl_MAT_PBO Gradinata-na-zaiko_RL Ukazaniya (2)
Указания за създаване на градината на Зайко
Prepodavame.bg-RL-Moeto revu na kniga
Моето ревю на книга
prepodavame_purviyat_mi_den_v_uchilishte
Първият ми ден в училище
Prepodavame.bg_5kl_GEO_PBO Da se dokosnem do Africa_RL - Primeren scenarii za finalno sabitie
Примерен сценарий за финалното събитие по проект "Да се докоснем до Африка“

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.