Критериална матрица за оценяване към ПБО “Българска следа в Европа”
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№2 по Човекът и обществото за 4. клас “Българска следа в Европа“.
Работният лист следва да бъде попълнен по време на финалните презентации на отборите по проекта “Българската следа в Европа”. Той ще бъде използван за обобщение и обратна връзка.
Инструкции:
- “За вас, деца, също е предвидена задача. Докато съучениците ви говорят, ги слушайте внимателно и попълвайте критериалната матрица, която сега ще получите, като оценявате представянето на своите съученици. Нека да я разгледаме заедно!
- Ако личността не е посочена, посочена е неясно или приносът ѝ не се разбира добре – дайте 0 точки на отбора. Ако е посочена, но приносът е частично обяснен – дайте 1 точка. Ако личността е ясно представена и приносът ѝ е подробно и разбираемо обяснен – дайте максималния брой 2 точки.
- Ако в представянето липсва макет, емблематичната сграда не е посочена или не е свързана с личността – дайте на отбора 0 точки. Ако сградата е посочена, но обяснението е кратко или не съвсем ясно – дайте 1 точка. Ако сградата е ясно свързана с личността и има добро обяснение защо това е така – дайте 2 точки.
- Ако не са споменати градове и държави, свързани с личността или са неправилно посочени – дайте 0 точки. Ако такива са споменати, но не е ясно как са свързани с личността – дайте 1 точка. Ако градовете и държавите са ясно и точно свързани с живота на личността, дайте максималния брой от 2 точки.
- Ако макетът е недовършен, нестабилен или изработен без старание – дайте 0 точки на отбора. Ако макетът е изработен старателно, но липсват детайли или има несъответствия – дайте 1 точка. Ако макетът е добре направен, стабилен, оригинален и съответства на сградата – дайте 2 точки.”
Важно!
- Разяснете критериите за оценка на разбираем и ясен език, с примери.
- Обсъдете всяка категория по матрицата.
- Дайте примери за високо, средно и ниско представяне, за да избегнете неразбирателства.
- Напомнете на учениците, че трябва да бъдат обективни и справедливи при оценяването на своите съученици.




